آموزش راه اندازی سرفیس به صورت سریع و کاربردی

آموزش راه اندازی سرفیس به صورت سریع و کاربردی

سرفیس ها یکی از محصولات کاربردی و مهم در دنیای دیجیتالی امروز هستند که شرکت مایکروسافت به عنوان یک غول توسعه‌دهنده نرم افزاری آنها را در سازگارترین حالت ممکن با کامپیوترهای خودش توسعه و آماده عرضه کرده است. در این میان کاربران پس از خرید این محصولات نیاز به راه اندازی سرفیس ها دارند.

راه اندازی سرفیس ها در حالت کلی به دو بخش راه اندازی سخت افزاری و راه اندازی نرم افزاری تقسیم می‌شود که هر یک از آنها را به تفکیک در وبلاگ مای سرفیس بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

راه اندازی سرفیس | بار کردن جعبه و بررسی اولیه بدنه

پیش از هر اقدامی برای را اندازی و باز کردن سرفیس از جعبه ابتدا موارد مهمی که باید در زمان خرید این محصولات بوده را بررسی کنید. نکته اول اینکه باید بررسی کنید پلمب دستگاه مورد خرید شما باز نشده باشد. سرفیس ها معمولاً در بسته‌بندی خود یک روکش ساده دارند که در صورت باز شدن به راحتی این موضوع را آشکار می‌کنند. از این رو شما می‌توانید به سادگی متوجه باز شدن دستگاه پیش از فروش آن بشوید و اگر چنین بود، از پذیرفتن دستگاه خودداری کنید.

نکته بعدی اینکه شما می‌توانید در بخش فروشگاه آنلاین وب سایت مای سرفیس و وب سایت رسمی مایکروسافت که در حال فروش سرفیس ها به صورت آنلاین در برخی از کشورهای جهان است، محتویات درون جعبه را مشاهده کنید.

آموزش راه اندازی سرفیس به صورت سریع و کاربردی

برخی از محصولات سرفیس در بسته‌بندی خود، شارژ، قلم و ابزارهای جانبی دیگر دارند، با این حال برخی دیگر از محصولات بدون قلم یا لوازم جانبی دیگر و صرفاً با شارژر آماده عرضه می‌شوند. با توجه به این موضوع بهتر است در زمان خرید سرفیس ها باید حواستان به محتوای درون جعبه باشد.

علاوه بر این، باید به یاد داشته باشید که سرفیس های ریفربیشد یا اصطلاحاً «رفرش» نباید به جای محصولات نو و جدید فروخته شوند و به همین دلیل باید از اینکه دستگاه شما از دسته سرفیس ریفربیشد نیست، اطلاعات کافی به دست بیاورید.

 

آغاز کار با سرفیس برای بار اول

پس از بررسی‌های اولیه و مشاهده محتویات درون جعبه، کافی است اقدام به بازگشایی جعبه سرفیس کنید و کارهای مربوط به راه اندازی آن را قدم به قدم انجام دهید.

مراحل مربوط به راه اندازی سرفیس برای اولین‌بار در ادامه به صورت تدریجی آمده است:

  • سرفیس را از جعبه در بیاورید
  • مطمئن شوید که سرفیس شما شارژ کافی برای راه اندازی دارد. توصیه می‌شود تا پیش از آغاز فرایند راه اندازی، سرفیس را به آداپتور خودش متصل کنید. این کار علاوه بر تست اولیه شارژر به شما اطمینان می‌دهد که سرفیس در روند راه اندازی به طور ناگهانی خاموش نمی‌شود.
  • دکمه پاور را فشار دهید. به یاد داشته باشید که برای راه اندازی سرفیس نیازی به نگه‌داشتن طولانی مدت دکمه پاور ندارید.
  • اجازه دهید تا سرفیس آماده راه اندازی شود. در این مرحله لوگوی سرفیس را مشاهده خواهید کرد.
  • ابتدا زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید. توصیه می‌شود در این مرحله گزینه English (United States) را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که اگر زبان دیگری را برای سرفیس انتخاب کنید، می‌توانید به مرحله قبل بازگردید و آن را تغییر دهید، اما اگر مرحله یاد شده را رد کرده باشید، این امکان وجود ندارد و باید مراحل را تا پایان با همین زبان طی کنید و پس از آن اقدام به تغییر زبان کنید.

آموزش راه اندازی سرفیس به صورت سریع و کاربردی

  • در بخش Country or region و Time Zone می‌توانید گزینه Tehran را انتخاب کنید. انتخاب این گزینه باعث می‌شود تا ساعت دستگاه شما به درستی تنظیم شود. اگر در کشوری غیر از ایران هستید، می‌توانید این گزینه را بر اساس منطقه زمانی خود تنظیم کنید. به یاد داشته باشید که در صورت تنظیم اشتباه موقعیت مکانی و ساعت تنظیم شده روی دستگاه شما، ارتباط دستگاه به اینترنت و برخی از سرویس های آنلاین با اختلال مواجه می‌شود.

آموزش راه اندازی سرفیس به صورت سریع و کاربردی

  • شما می‌توانید با وارد کردن گزینه add Layout گزینه Persian را بزنید تا در همان ابتدای کار زبان فارسی نیز برای کیبورد تنظیم شود.

آموزش راه اندازی سرفیس به صورت سریع و کاربردی

  • وارد بخش App Language شوید. توصیه می‌شود در این مرحله نیز زبان انگلیسی را انتخاب کنید.
  • نام کاربری مربوط به سرفیس خود را انتخاب کنید. این نام در فولدر C:\Users تنظیم می‌شود، بنابراین در انتخاب آن دقت کنید

آموزش راه اندازی سرفیس به صورت سریع و کاربردی

  • اگر تمایل به استفاده از رمز عبور دارید می‌توانید در این بخش پسورد جدیدی را برای دستگاه خود تنظیم کنید.

آموزش راه اندازی سرفیس به صورت سریع و کاربردی

  • رمز عبور مشخص را برای سرفیس خود انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که در صورت فراموشی رمز عبور، باید دوباره اقدام به راه اندازی سرفیس کنید و تمامی اطلاعات شما پاک خواهد شد.
  • پیمان‌نامه حریم خصوصی را تائید کنید.

آموزش راه اندازی سرفیس به صورت سریع و کاربردی

  • پس از انجام این کارها سرفیس شما زمان مشخصی لازم دارد تا آماده راه اندازی و کار شود.

آموزش راه اندازی سرفیس به صورت سریع و کاربردی

  • اگر هر یک از مراحل فوق را به اشتباه طی کردید، نیازی به نگرانی ندارید، چرا که می‌توانید در بخش Settings تمامی آنها را تغییر دهید.

2 دیدگاه برای “آموزش راه اندازی سرفیس به صورت سریع و کاربردی

    • امتداد پارسه گفته:

      نرم افزارهای کاربردی سرفیس را میتوانید از تمامی وب سایت های مختلف ارائه دهنده نرم افزارهای کامپیوترهای ویندوزی دریافت کنید. همچنین میتوانید از مایکروسافت استور نیز برای دریافت نرم افزار مورد نظر خود استفاده کنید. در آینده نزدیک مطلبی در مورد روش نصب نرم افزارهای کاربردی در مای سرفیس منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید