گیم بار ایکس باکس در نسخه‌های جدید ویندوز 10 امکان نمایش فریم ریت را دارد

گیم بار ایکس باکس در نسخه‌های جدید ویندوز 10 امکان نمایش فریم ریت را دارد

شرکت مایکروسافت در توسعه و عرضه نسخه جدید و آپدیت‌های اخیر سیستم عامل ویندوز 10 اقدام به اضافه کردن قابلیت‌هایی جدید به گیم بار ایکس باکس کرده است.

نوار ابزار جدید ایکس باکس از این پس می‌تواند اطلاعات مشخصی از روند اجرای بازی‌های در کامپیوترهای ویندوزی، نظیر فریم ریت تصویر بازی در حال اجرا و امتیازهای اچیومنت را دارد. کاربران با استفاده از این اطلاعات می‌توانند مدیریت بیشتری روی نحوه بازی‌های در حال اجرا روی کامپیوترهای شخصی خود داشته باشند.

برای دسترسی به این قابلیت، کاربران کافی است بازی‌ها را روی کامپیوتر ویندوزی خود که متصل به کنترلر ایکس باکس است اجرا کنند و با فشار دادن دکمه ایکس باکس، گیم بار را فعال کنند و اطلاعات یاد شده را مورد بررسی قرار دهند.

گفتنی است که کاربران در صورت عدم استفاده از کنترلر  و برای دسترسی به گیم بار ایکس باکس کافی است دکمه ترکیبی ویندوز و G را فشار دهند تا در حین بازی گیم بار یاد شده نمایان شود.

در این بخش کاربران می‌توانند تمامی تغییرات اعمال شده در حساب کاربری ایکس باکس خود را ببینند و روند پیشرفت بازی‌های ویندوزی خود را در ایکس باکس نیز انتقال دهند.

کاربران همچنین می‌توانند با استفاده از این نوار ابزار اطلاعات مربوط به هر یک از بازی‌های ارائه شده در ایکس باکس و ویندوز 10 را در مایکروسافت استور مشاهده کنند و تصمیم بهتری برای خرید بازی‌های مختلف خود بگیرند.

این قابلیت در حال حاضر برای برخی از کاربران عادی و کاربرانی که عضو برنامه اینسایدر هستند ارائه شده است با این حال قرار است در آینده نزدیک برای تمامی کاربران عرضه شود و می‌توان آن را از طریق آپدیت‌های نرم افزاری دانلود و روی دستگاه‌های ویندوزی نصب کرد. گیم بار باعث بهبود تجربه اجرای بازی‌ها در کامپیوترهای ویندوزی می‌‍شود و تجربه ای مشابه با ایکس باکس برای اجرای تمامی بازی ها می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید