اولین نسخه‌های بتای آپدیت 20H1 ویندوز 10 در اختیار کاربران قرار گرفت

اولین نسخه‌های بتای آپدیت 20H1 ویندوز 10 در اختیار کاربران قرار گرفت

شرکت مایکروسافت از چند روز پیش فرایند عرضه نسخه‌های بتای آپدیت 20H1 ویندوز 10 را آغاز کرده است و به صورت تدریجی در حال عرضه آن‌ها به کاربران عضو برنامه اینسایدر است.

بر این اساس بیلد KB4535550 از همین حالا برای کاربران عضو برنامه اینسایدر آماده عرضه شده است و کاربران Slow Ring به آن دسترسی دارند. کاربران می‌توانند این به روز رسانی‌های جدید را پس از عضویت در برنامه اینسایدر از طریق بخش Windows Update در تنظیمات سیستم عامل خود دریافت کنند.

تغییرات و قابلیت‌های ارائه شده در آپدیت 20H1 ویندوز 10 به صورت کامل مشخص نشده است؛ با این حال  کاربران این نسخه تعدادی از تغییرات اصلی آن را اعلام کرده‌اند.

در این بیلد، آپدیت‌های امنیتی برای اپلیکیشن‌های پلتفرم ویندوز یونیورسال آماده عرضه شده است که باعث بهبود ضریب امنیت و کاربری این اپلیکیشن‌ها می‌شود. علاوه بر این، بخش مدیریت اسکریپت‌ها و گرافیک ویندوز 10 در کنار دات نت فریم ورک نیز دستخوش تغییراتی ویژه شده‌اند که باعث افزایش امنیت و نحوه استفاده از کامپیوترهای مبتنی بر این سیستم عامل می‌شود.

تغییراتی که تا به امروز از این به روز رسانی جدید فاش شده، بیشتر از نوع امنیتی بوده که باعث افزایش سطح امنیت این سیستم عامل در استفاده‌های حرفه‌ای و روزمره می‌شود. شرکت مایکروسافت در آپدیت‌های جدید خود احتمالاً قابلیت‌های بیشتری را آماده عرضه می‌کند. با این حال باید به یاد داشت که مایکروسافت از همین حالا اعلام کرده که در سال 2020 تصمیمی به عرضه قابلیت‌های ویژه جدید و تغییر رابط کاربری سیستم عامل ویندوز 10 ندارد و به بیشتر در تلاش است تا از طریق آپدیت‌ها کاربری سیستم عامل را بهبود بخش و امکانات بهتری را برای استفاده از سیستم عامل به کاربران این نسخه ارائه دهد.

مایکروسافت تصمیم دارد تا به جای عرضه قابلیت های جدید در طراحی رابط کاربری، روی توسعه امنیتی و کاربردی سیستم عامل تمرکز کند و مشکلات مربوط به عدم پذیرش درایور سخت افزارها را برطرف کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید