قابلیت‌های کاربردی ویندوز ۱۱ و ویژگی‌های منحصر به فرد آن

ویندوز ۱۱

ویندوز ۱۱ با قابلیت‌های ویژه و منحصر به فرد در سال ۲۰۲۱ از طرف مایکروسافت آماده عرضه شد. این سیستم عامل از همین حالا در بسیاری از کامپیوترها قابل استفاده است.

مایکروسافت تمام تلاش خود را کرده تا تمامی المان‌های این سیستم عامل جدید را به شکلی ساده طراحی کند تا استفاده از آن نیز آسان باشد. این موضوع را می‌توان در تمامی بخش‌های این سیستم عامل، از لوگوی استارت گرفته تا بخش‌های کاربردی حرفه‌ای نظیر فونت، نمادها و تنظیمات مشاهده کرد.

مایکروسافت همچنین تصمیم گرفته تا لوگوی استارت را در وسط رابط کاربری سیستم عامل ویندوز ۱۱ قرار دهد تا روند جست و جوی موارد مختلف در این سیستم عامل آسان و سریع باشد. سیستم جست و جوی ویندوز ۱۱ با استفاده از رایانش ابری و مجموعه مایکروسافت ۳۶۵ بهینه‌سازی شده است تا از آن طریق کاربران بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن مهم‌ترین موارد مورد نظر خود را جست و جو کنند. این سیستم جست و جو، می‌تواند تمامی فایل‌های مختلف را جست و جو کند و همین موضوع باعث راحت‌تر شدن کار با ویندوز ۱۱ می‌شود.

استفاده از قابلیت‌هایی نظیر Snap Layout و Snap Group و دسته بندی دسکتاپ‌ها باعث شده تا اجرای کارها سریع‌تر و راحت‌‌تر از گذشته شود. مایکروسافت با بهینه سازی و راحت‌تر کردن روند کار با این قابلیت‌ها امکانات بهتری را در اختیار کاربران خود قرار داده است. قابلیت‌های جدید باعث می‌شوند تا کاربران بتوانند سریع‌تر و راحت‌تر پنجره‌ها را مدیریت کنند.

برای نصب ویندوز ۱۱ کاربران باید از دستگاه‌های پشتیبانی کننده از این سیستم عامل استفاده کنند. نرم افزار PC Health که توسط مایکروسافت آماده عرضه شده امکانات ویژه‌ای را در زمینه شناخت سخت افزارهای قابل پشتیبانی از ویندوز ۱۱ ارائه می‌دهد.

گفتنی است که بهترین تجربه استفاده از این سیستم عامل در دستگاه‌های جدید سرفیس عرضه شده است و کاربران امکاناتی ویژه را در این دستگاه‌ها در اختیار خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید