مقایسه سرفیس لپ تاپ 3 با مشخصات سرفیس لپ تاپ گو

مقایسه سرفیس لپ تاپ 3 با مشخصات سرفیس لپ تاپ گو

شرکت مایکروسافت در نیمه دوم سال 2020 از محصولی جدید با عنوان سرفیس لپ تاپ گو رونمایی کرد. با توجه به مشخصات سرفیس لپ تاپ گو می‌توان گفت که این محصول یکی از زیرشاخه‌های سرفیس لپ تاپ به حساب میاید که با طراحی کوچک‌تر و همراه با سخت‌افزارهای کاربردی آماده تولید و عرضه در بازار جهانی شده است.

بدون شک سرفیس لپ تاپ گو از جمله محصولاتی به حساب میاید که شباهت‌های زیادی با سرفیس لپ تاپ 3 دارد و همین موضوع باعث می‌شود تا بتوان آن را با سرفیس لپ تاپ 3 که محصول هم‌نسل اما بزرگ‌تر لپ‌تاپ‌های مایکروسافت است، مقایسه کرد.

در ادامه این مطلب مهم‌ترین تفاوت‌ها و مشخصه‌های سرفیس لپ تاپ 3 و مدل کوچک‌تر آن یعنی Surface Laptop Go را بررسی خواهیم کرد.

ابعاد کوچک‌تر و حمل آسان‌تر در مشخصات سرفیس لپ تاپ گو

سرفیس لپ تاپ گو در اولین گام نسخه کوچک‌تر و فشرده شده‌ی سرفیس لپ تاپ است. سرفیس لپ تاپ 3 که یکی از جدیدترین محصولات شرکت مایکروسافت در برند سرفیس به حساب میاید، در سایز 15 و 13 اینچ ساخته شده است. با این حال مایکروسافت در طراحی مدل 2020 این محصول که پسوند «گو» را برای آن در نظر گرفته، از نمایشگر 124 اینچی استفاده کرده است.

پردازنده کارآمد، اما تا حدودی ضعیف‌تر در مشخصات سرفیس لپ تاپ گو

مایکروسافت در طراحی سرفیس لپ تاپ گو از پردازنده نسل دهم اینتل Core i5 از مدل 1035G1 استفاده کرده است. این در حالی است که سرفیس لپ تاپ 3 با سایز 13.5 و 15 اینچ به ترتیب دارای پردازنده‌های نسل دهم اینتل Core i5 و Core i7 و پردازنده‌های Amd Ryzen 5 و 7 هستند.

با یک نگاه ابتدایی می‌توان گفت که پردازنده تعبیه شده در سرفیس لپ تاپ گو هر چند که کارآمد و قادر به انجام کارهای روزمره هستند، اما از نسل سوم لپ‌تاپ‌های مایکروسافت ضعیف‌تر هستند.

علاوه بر این مایکروسافت در مشخصات عرضه شده از سرفیس لپ تاپ گو آپشن زیادی برای انتخاب پردازنده در نظر نگرفته است و این محصول فقط با یک مدل پردازنده تولید شده که از نوع کم‌مصرف هستند.

پردازنده سرفیس لپ تاپ گو برای انجام کارهایی نظیر مرور صفحات وب، انجام کارهای دفتری و ویرایش اسناد آفیس و ویرایش ابتدایی و میانی فایل‌های عکس طراحی شده است.

گزینه‌های کمتر در انتخاب قطعات سخت‌افزاری

مایکروسافت تلاش کرده تا سرفیس لپ تاپ گو را به عنوان یک محصول میان‌رده و ارزان قیمت آماده عرضه کند. همین موضوع باعث شده تا گزینه‌های کمتر و محدودتری برای سخت‌افزارهای تعبیه شده در این محصولات در نظر گرفته شده باشد. سرفیس لپ تاپ گو با حافظه رم 4 و 8 گیگابایت و ذخیره‌سازی SSD از 64 گیگابایت گرفته تا 128 و 256 گیگابایت عرضه شده است.

این در حالی است که سرفیس لپ تاپ 3 دارای آپشن های 8، 16 و حتی 32 گیگابایت برای حافظه رم است و می‌توان با مدل‌های پیشرفته آن کارهای حرفه‌ای‌تری را انجام داد.

قیمت سرفیس لپ تاپ گو مناسب‌تر است

مایکروسافت قیمت سرفیس لپ تاپ گو را به صورت پایه روی 549 دلار در نظر گرفته است. این در حالی است که سرفیس لپ تاپ نسل 3 با قیمت 999 در سایز 13.5 اینچ و با قیمت 1099 دلار برای مدل 15 اینچ آماده عرضه شده است.

سرفیس لپ تاپ 3 می‌تواند گزینه‌ای بهتر برای افراد حرفه‌ای در نظر گرفته شود. در عین حال سرفیس لپ تاپ گو برای افرادی نظیر دانشجوها، استادها و معلم‌ها، مدیران و صاحبان کسب‌وکارها که نیاز به همراه داشتن همیشگی یک لپ تاپ کوچک هستند مناسب شمرده شود.

نتیجه‌گیری

سرفیس لپ تاپ گو یکی از محصولات کوچک، فشرده اما کارآمد از طرف مایکروسافت است که معمولاً آنها را با عنوان «لپ‌تاپ‌های مناسب برای مدیران» در نظر می‌گیرند. این محصولات با وجود قیمت کم، توان مناسب برای رفع نیازهای روزمره بسیاری از افراد را دارند و تجربه‌ای ویژه را برای اجرای نرم‌افزارهای مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز فراهم می‌آورند. با این حال کاربرانی که به دنبال استفاده‌های حرفه‌ای‌تر از کامپیوترهای ویندوزی هستند، بهتر است از سرفیس لپ تاپ 3 یا سرفیس بوک استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید