درآمد مایکروسافت از فروش سرفیس در سال 2020 چقدر است؟

فروش سرفیس در سال 2020

شرکت مایکروسافت به تازگی گزارش مالی خود در سال مالی 2020 را منتشر کرده است که نشان دهنده افزایش 28 درصدی فروش سرفیس در بازار جهانی بوده است.

بر اساس این گزارش شرکت مایکروسافت به دلیل فروش سرفیس ها به درآمد قابل توجهی رسیده است و توانسته ارزش سهام خود را نیز از طریق آن کنترل کند. مایکروسافت در سه ماهه دوم سال 2020 1.976 میلیون دلار در آمد داشته و پیش بینی می‌کند که روند رشد فروش این محصولات نیز در سه ماهه سوم و چهارم نیز به همین صورت باشد.

مایکروسافت با وجود رشد منفی 15 درصدی در درآمد خود به خاطر شیوع ویروس کرونا، همچنان به لطف فروش محصولات کامپیوتری انحصاری سرفیس و سرویس‌های ارائه شده در کنسول ایکس باکس به عنوان یکی از شرکت‌های موفق در بازار جهانی کامپیوتر شناخته می‌شود.

درآمدهای اصلی شرکت مایکروسافت از فروش سرفیس، فروش سرویس‌های دیجیتالی مبتنی بر ایکس باکس برای گیمرها و سرویس‌های مبتنی بر پردازش‌های ابری است. از طرف دیگر فروش کامپیوترهای ویندوزی در سراسر جهان باعث بخشی از درآمد شرکت مایکروسافت را نیز تشکیل می‌دهند. مایکروسافت با فروش کامپیوترهای ویندوزی از برندهای دیگر درآمد ویژه‌ای دارد و به همین دلیل به صورت ثابت با گسترش ویندوز در میان کاربران، درآمدزایی می‌کند.

فروش سرفیس و سری محصولات زیر شاخه آن از سال 2015 میلادی به طرز قابل توجهی رشد داشته است. مایکروسافت پس از آماده سازی و عرضه گونه‌های متنوع دستگاه‌های سرفیس نظیر سرفیس پرو 4 و سرفیس بوک نسل اول در سال 2015 میلادی در کنار معرفی سیستم عامل ویندوز 10 توانسته برند سرفیس را به یکی از موفق‌ترین محصولات موجود در بازار کامپیوترهای همراه، هیبریدی و دسکتاپ تبدیل کند.

امروزه برند سرفیس یکی از شناخته شده‌ترین محصولات کامپیوتری را آماده عرضه به بازار کرده است که با طراحی‌های ویژه‌ای امکان استفاده و تجربه‌ای متفاوت از کامپیوترهای همراه و مبتنی بر سیستم عامل ویندوز را برای کاربران فراهم کرده است.

مایکروسافت همچنین با فروش هر چه بیشتر محصولات سرفیس، از طریق اکسسوری‌های این سری از محصولات نیز درآمدی ویژه دارد که به میزان درآمد حاصل از آن‌ها کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید