ایکس باکس سری ایکس از طرف مایکروسافت معرفی شد

ایکس باکس سری ایکس از طرف مایکروسافت معرفی شد

شرکت مایکروسافت روز پنجشنبه هفته گذشته از نسل جدید کنسول خود با عنوان ایکس باکس سری ایکس  و با ظاهر و قدرت سخت افزاری جدید رونمایی کرد.

این کنسول در حقیقت نتیجه اول پروژه اسکارلت است که سری قدرتمند و پیشرفته کنسول‌های مایکروسافت برای سال 2020 به بعد به حساب میاید. مایکروسافت تصمیم دارد تا در سال 2020 دو کنسول را آماده عرضه کند که مدل اول آن‌ها ایکس باکس سری ایکس است که از قدرت سخت افزاری بسیار پیشرفته و قیمت نسبتاً بالا برخوردار است.

از طرف دیگر مایکروسافت تصمیم دارد تا یک کنسول ارزان قیمت‌تر را نیز تحت پروژه لاک هارت آماده توسعه و عرضه کند که قدرت سخت افزاری و پردازش آن محدود به 4 ترافلاپ بوده و از لحاظ قیمت تا حدودی ارزان‌تر از ایکس باکس جدید است.

در این میان، ایکس باکس سری ایکس قدرتمندترین و سریع‌ترین کنسولی است که تحت برند ایکس باکس و توسط شرکت مایکروسافت آماده معرفی و عرضه به بازار شده است. این محصول مجهز به پردازنده‌های سری Zen 2 و معماری RDNA بوده و با رم های GDDR6 قدرت گرافیکی آن تقویت یافته است.

ایکس باکس جدید به صورت پیش فرض می‌تواند بازی‌ها را باکیفیت 4K و با فریم ریت 60 FPS اجرا کند و برای اجرای سنگین‌ترین بازی‌های ممکن نیز مناسب خواهد بود. قدرت پردازش مرکزی این محصول نزدیک به 12 ترافلاپ است و می‌تواند به طور کامل یک غول پردازشی برای اجرای سریع بازی‌ها به حساب آید.

فیل اسپنسر مدیر بخش توسعه ایکس باکس در شرکت مایکروسافت اعلام کرده که تولید و عرضه این محصول به‌منظور رقابت با کنسول پلی استیشن 5 تولید شده توسط شرکت سونی بوده و مایکروسافت تمام تمرکز خود را روی تولید قدرتمندترین کنسول موجود در بازار صرف کرده است. وی در عین حال تأکید کرده است که مایکروسافت تصمیم دارد تا در کنار این کنسول قدرتمند و گران قیمت، یک محصول ارزان قیمت‌تر را نیز آماده عرضه به بازار کند.

دیدگاهتان را بنویسید