ویندوز 10 مبتنی بر اینترنت اشیا به زودی آماده عرضه به توسعه دهندگان می‌شود

ویندوز 10 مبتنی بر اینترنت اشیا به زودی آماده عرضه به توسعه دهندگان می‌شود

شرکت مایکروسافت تصمیم دارد تا در آینده نزدیک ویندوز 10 مبتنی بر اینترنت اشیا را آماده عرضه به توسعه دهندگان و کاربران حرفه‌ای کند.

مایکروسافت به تازگی اعلام کرده که نسخه‌ای خاص از سیستم عامل ویندوز 10 را با عنوان Windows 10 IoT Core توسعه داده که قرار است در دستگاه‌های مختلف از رزبری پای گرفته تا ماشین حساب‌های هوشمند اجرا شود. این سیستم عامل در حقیقت برای اجرا در دستگاه‌های مبتنی بر پردازنده‌های ARM به صورت Embed شده آماده عرضه می‌شود و قرار است به روند توسعه ابزارهای مبتنی بر اینترنت اشیا تسریع ببخشد.

مایکروسافت تا پیش از این تحت پروژه‌ای با عنوان اندرومدا تلاش کرده بود تا یک سیستم عامل سازگار با دستبندها و ساعت‌های هوشمند و دیگر ابزارهای همراه و کوچک را توسعه دهد که در سال 2017 روند پشتیبانی و توسعه این نرم افزارها را متوقف کرد.

پس از توقف توسعه اندرومدا، مایکروسافت برای مدت زمانی مشخص توسعه سیستم عامل ویندوز بر پایه دستگاه‌های کوچک و اینترنت اشیا را متوقف کرده بود و حالا این شرکت تصمیم گرفته تا برای بار دیگر توسعه و عرضه این نسخه جدید از سیستم عامل را آغاز کند.

ویندوز 10 مبتنی بر اینترنت اشیا یا همان Windows 10 IoT Core قرار است در آینده نزدیک و پس از بررسی‌های انجام شده در دستگاه‌های گوناگون آماده عرضه به شرکت‌های تولید کننده کامپیوترها و دستگاه‌های هوشمند شود و در آینده نزدیک و احتمالاً از نیمه سال 2020 میلادی می‌توان حضور دستگاه‌های هوشمند ویندوزی نظیر ساعت‌های هوشمند و دستبندهای سلامتی را در دنیای فناوری دید.

گفتنی است که این سیستم عامل هنوز در مرحله توسعه و عیب یابی قرار دارد و در آینده مایکروسافت بخش‌های کاربردی‌تری را به آن اضافه می‌کند تا دستگاه‌های مبتنی بر این سیستم عامل به صورت بهینه و کاربردی بتوانند به فرایند کاری و عملکرد خود ادامه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید