ویندوز برای سرفیس دوئو | یکی از پروژه‌های شکست خورده مایکروسافت

ویندوز برای سرفیس دوئو

گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که شرکت مایکروسافت تصمیم داشته تا تلفنی هوشمند با سیستم عامل ویندوز را تولید کند. در حقیقت ویندوز برای سرفیس دوئو یکی از پروژه‌های شکست خورده مایکروسافت بوده است.

در مصاحبه‌ای که مدیر عامل بخش توسعه سرفیس ها در مایکروسافت با وب سایت The Verge داشته، Panos Panay اعلام کرده که این شرکت در تلاش برای توسعه ویندوز برای سرفیس دوئو بوده است.

این پروژه البته در مایکروسافت با شکست مواجه می‌شود و در نهایت این شرکت تصمیم به توسعه و ساخت سرفیس دوئو با سیستم عامل اندروید می‌گیرد. البته مایکروسافت به صورت رسمی و از طریق منابع تائید شده خود اقدام به عرضه فریم ویر این محصول کرده است که نشان می‌دهد که مایکروسافت در تلاش برای توسعه ویندوز برای سرفیس دوئو بوده است.

این اطلاعات توسط یکی از پتنت های ویژه مایکروسافت که در سال 2017 به ثبت رسید نیز دیده شده است. مایکروسافت در تلاش بوده تا این تلفن هوشمند را با سیستم عامل ویندوز توسعه و عرضه کند. این اطلاعات تا حدودی با ادعای اولیه مدیر عامل بخش توسعه سرفیس ها در مایکروسافت تناقض دارد با این حال نشان می‌دهد که این شرکت پس از لومیا 950 همچنان در تلاش برای توسعه ویندوز برای تلفن‌های هوشمند بوده است.

سرفیس دوئو تلفن هوشمند جدید مایکروسافت است که با سیستم عامل اندروید آماده توسعه و عرضه شده است. این محصول دارای دو نمایشگر لمسی بوده و کاربران از طریق آن می‌توانند رابط کاربری متفاوتی را داشته باشند و به صورت بهینه و کاربردی اقدام به انجام کارهای مختلف کنند.

توسعه سرفیس دوئو با سیستم عامل اندروید باعث شده تا مایکروسافت رابط کاربری خاصی را برای این دستگاه در نظر بگیرد که شباهت زیادی به سیستم عامل ویندوز داشته و با دستگاه‌های ویندوزی سازگاری کامل داشته باشد. گفتنی است که این مسئله تایید میکند که مایکروسافت هنوز برای توسعه ویندوز در تلفن های هوشمند آمادگی لازم را ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید