مایکروسافت و سونی در زمینه ارائه سرویس‌های ابری بازی همکاری می‌کنند

مایکروسافت و سونی در زمینه ارائه سرویس‌های ابری بازی همکاری می‌کنند

شرکت مایکروسافت و سونی تصمیم دارند تا در آینده نزدیک در زمینه توسعه سرویس‌های ابری مبتنی بر اجرای بازی‌ها با یکدیگر همکاری کنند.

این دو شرکت که به عنوان صاحب امتیاز ایکس باکس لایو و پلی استیشن نتورک با یک دیگر رقابت می‌کنند، اخیراً تصمیم گرفته‌اند که در زمینه ارائه سیستم‌های پردازش ابری با یکدیگر همکاری کنند. در روز شانزدهم می سونی به صورت رسمی از همکاری خود با شرکت مایکروسافت برای ارائه سرویس‌های مبتنی بر پردازش ابری خبر داد.

مایکروسافت در سال‌های گذشته با توسعه و عرضه سیستم پردازش ابری آژور توانسته درآمد بسیار زیادی از شرکت‌های بزرگ فناوری کسب کند و حالا سونی نیز تبدیل به یکی از مشتریان این شرکت شده است و تصمیم دارد تا امکانات مبتنی بر پردازش ابری پلی استیشن نتورک خود را بر پایه مایکروسافت آژور آماده عرضه به بازار کنند. مایکروسافت از این پس به عنوان میزبان سرورهای پلی استیشن نتورک فعالیت می‌کند و کیفیت ارائه این سرویس را همانند سیستم پردازش ابری ایکس باکس لایو آماده عرضه کند.

با وجود این همکاری شرکت مایکروسافت و سونی همچنان در زمینه ارائه سرویس پخش بازی ایکس باکس لایو و پلی استیشن نتورک با یکدیگر رقابت خواهند داشت و شرکت سونی تمایلی برای آزاد سازی امکان ارائه اجرای بازی‌های آنلاین به صورت غیر انحصاری را برای کاربران پلی استیشن نتورک نخواهد داشت.

شرکت سونی مدت‌ها است که امکان اجرای بازی‌های آنلاین را برای کاربران پلی استیشن محدود کرده است؛ در حالی که کاربران ایکس باکس لایو می‌توانند با دستگاه‌ها همراه، دسکتاپ و دیگر کنسول‌ها نظیر نینتندو سوئیچ به صورت آنلاین بازی‌های مختلف را اجرا کنند و محدودیتی در این زمینه ندارند. با این حال شرکت سونی تمایلی برای پیوستن به این سرویس را ندارد و امکان اجرای بازی‌ها را به صورت انحصاری محدود کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید