مایکروسافت مشکل درایور ویندوز 10 را به زودی حل می‌کند

آنتی‌ویروس‌ها برای ویندوز 10 محدودتر می‌شوند

شرکت مایکروسافت به تازگی از برنامه ویژه خود برای برطرف کردن مشکل درایور ویندوز 10 برای شناختن سخت افزارهای به کار رفته در دستگاه‌های ویندوزی پرده برداشته است.

بر اساس گزارش منتشر شده از وب سایت Windows Latest شرکت مایکروسافت در طول ماه‌های گذشته با مشکلات بسیاری در زمینه عرضه آپدیت‌های نرم افزاری در ویندوز 10 مواجه بوده است که ریشه آن‌ها همگی به عدم پشتیبانی از درایورهای سخت افزاری در دستگاه‌های متعدد مربوط بود.

آپدیت‌های نرم افزاری باید برای تمام دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز 10 آماده عرضه شود و از طرف دیگر چالش اصلی مایکروسافت افزایش پیش از اندازه تعداد سخت افزارهای مختلف است که در دستگاه‌های گوناگون آماده عرضه شده است. این مسئله باعث شده تا بسیاری از کاربران برای استفاده از دستگاه‌های خود با مشکلات متعددی مواجه شوند.

از ابتدای سال گذشته مشخص شد که شرکت مایکروسافت در آپدیت‌های نرم افزاری ویندوز 10 نمی‌تواند برخی از مشکلات ایجاد شده در دستگاه‌های قدیمی را حل کند که این مسئله ریشه در مشکل درایور ویندوز 10 دارد.

بر این اساس شرکت مایکروسافت تصمیم دارد تا با توسعه و عرضه آپدیت‌های بهینه‌تر و کارآمدتر امکاناتی ویژه را برای پشتیبانی از مجموعه عظیمی از سخت افزارهای متعدد ارائه شده در دستگاه‌های ویندوزی را ارائه دهد.

این شرکت تا پیش از سال 2015 و مشخصاً زمان عرضه نسخه‌های پیش از ویندوز 10 سیستم عامل خود، وظیفه پشتیبانی نرم افزاری از درایور سخت افزارها را بر عهده سازنده آن‌ها گذاشته بود؛ اما از سال 2015 به بعد مایکروسافت تصمیم گرفت تا از طریق آپدیت‌های ویندوزی امکان نصب درایورهای مختلف را به صورت خودکار به کاربران ارائه دهد. این مسئله باعث شد تا کاربر در زمان نصب ویندوز جدید نیازی به نصب تک‌تک درایورهای سخت افزارهای خود نداشته باشد.

اما این مسئله باعث شد تا مایکروسافت با چالش‌های بسیار زیادی مواجه شود. مایکروسافت در برنامه جدید خود در سال 2020 میلادی در تلاش است تا این مشکلات را به طور کامل برطرف کند تا کاربران با خیال راحت‌تر به روز رسانی‌ها را دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید