مایکروسافت حفره امنیتی اینترنت اکسپلورر 10 و 11 را برطرف کرد

مایکروسافت حفره امنیتی اینترنت اکسپلورر 10 و 11 را برطرف کرد

تنها 7.44 درصد از کاربران از اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنند؛ با این حال شرکت مایکروسافت حفره امنیتی این مرورگر اینترنتی را برطرف کرده است. مایکروسافت اعلام کرده که حفره امنیتی اینترنت اکسپلورر در آپدیت‌های جدید سیستم عامل برطرف شده است و پس از نصب آپدیت‌ها دیگر خطری کاربران را تهدید نمی‌کند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از طرف تحلیلگران و موسسه‌های امنیتی مختلف برخی از هکرها توانسته‌اند با استفاده از حفره امنیتی اینترنت اکسپلورر توانسته‌اند به صورت ریموت، کدها و دستورهای خطی را روی دستگاه‌های قربانی اجرا کنند. این افراد همچنین توانسته‌اند به ادمین سیستم عامل نیز دسترسی داشته باشند و هر تغییری که مد نظرشان هست را روی کامپیوترهای ویندوزی دارای این حفره امنیتی اعمال کنند.

این در حالی است که مایکروسافت مدت‌ها است که کاربران هشدار داده که از اینترنت اکسپلورر استفاده نکنند و به جای آن مرورگر مایکروسافت اج را برای کارهای حرفه‌ای و روزمره خود انتخاب کنند. در این میان، شرکت مایکروسافت اعلام کرده که صرفاً به دلیل پشتیبانی انحصاری برخی از وب سایت‌های قدیمی که بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی در کشورهای مختلف از آن‌ها استفاده می‌کنند اقدام به ارائه اینترنت اکسپلورر در نسخه‌های جدید ویندوز 10 کرده است.

با این حال بسیاری از کاربران همچنان برای استفاده‌های روزمره خود از اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنند که باعث شده تا 7.44 درصد سهم مرورگرهای اینترنتی در سراسر جهان مخصوص این مرورگر باشد. بر این اساس شرکت مایکروسافت با اعمال تغییراتی جدید در آپدیت‌های ارائه شده برای تمامی سیستم عامل‌ها حفره امنیتی ایجاد شده در اینترنت اکسپلورر 11، 10 و 9 را برطرف کرده است تا کاربران به صورت بهینه و ایمن بتوانند از دستگاه‌های خود استفاده کنند.

بر این اساس به کاربران توصیه می‌شود تا در اسرع وقت جدیدترین آپدیت سیستم عاملی را برای دستگاه‌های خود دانلود و آن را نصب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید