صفحه قفل ویندوز 10 مجهز به باکس جست و جو می‌شود

صفحه قفل ویندوز 10 مجهز به باکس جست و جو از طریق کورتانا می‌شود

شرکت مایکروسافت تصمیم دارد تا باکس جست و جوی تسک بار را در صفحه قفل ویندوز 10 ارائه دهد و کاربران بتوانند بدون باز کردن قفل دستگاه امکان جست و جو را در دستگاه‌های خود داشته باشند.

بررسی‌های انجام شده از بیلد 18932 آپدیت H1 ویندوز 10 در سال 2019 حاکی از آن است که شرکت مایکروسافت تصمیم دارد تا باکس جست و جوی کورتانا را در بخش صفحه قفل دستگاه‌ها آماده عرضه کند. این قابلیت در حال حاضر در مرحله تست قرار دارد و در آینده نزدیک قرار است به صورت عمومی آماده عرضه به عموم کاربران شود.

اطلاعات یاد شده توسط کاربری با نام Albacore منتشر شده است. این کاربر در بررسی‌های خود از کدهای نسخه‌های بتای ویندوز 10 اعلام کرده که مایکروسافت در حال تست این قابلیت است و در آینده نزدیک آن را به عموم کاربران ارائه می‌دهد. شرکت مایکروسافت تصمیم دارد تا از طریق این قابلیت تعداد استفاده از موتور جست و جوی بینگ و مرورگر اینترنتی مایکروسافت اج را در کامپیوترهای شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز 10 افزایش دهد.

بر این اساس این قابلیت باعث می‌شود تا کاربری دستیار هوشمند و دیجیتالی کورتانا شبیه به سیری و گوگل اسیستنت در صفحه قفل ویندوز 10 شود و کاربران بدون نیاز به استفاده زا ماوس، کیبورد یا صفحه لمسی به راحتی موارد مختلف را در اینترنت جست و جو کنند و بدون نیاز به باز کردن قفل نمایشگر به برخی از اطلاعات محدود دسترسی داشته باشند.

گفتنی است که این قابلیت احتمالاً در آپدیت بزرگ بعدی توسعه داده شده برای سیستم عامل ویندوز 10 آماده عرضه می‌شود که به احتمال زیاد در پاییز سال جاری میلادی یا سال آینده آماده عرضه به عموم کاربران خواهد شد و کاربران می‌توانند به قابلیت یاد شده دسترسی پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید