نام پروژه تولید سرفیس تاشو در مایکروسافت فاش شد

نام پروژه تولید سرفیس تاشو در مایکروسافت فاش شد

شرکت مایکروسافت تصمیم دارد تا تحت پروژه‌ای به نام «ساناتوری» (Santori) روند توسعه و تولید سرفیس تاشو را ادامه دهد.

اطلاعات منتشر شده توسط حساب کاربری WalkingCat در توییتر حاکی از آن است که مایکروسافت در نسخه لایت سیستم عامل ویندوز در حال توسعه پروژه‌ای موازی به نام ساناتوری است که از طریق آن یک دستگاه سرفیس تاشو قرار است آماده توسعه و عرضه به بازار شود.

شرکت مایکروسافت تا پیش از این و نزدیک به دو سال تحت پروژه‌ای با عنوان اندرومدا در حال توسعه و عرضه یک تلفن هوشمند با قابلیت تاشوندگی بود که در اواسط سال 2018 تصمیم به توقف توسعه و عرضه آن گرفت. اما حالا مایکروسافت در توسعه سیستم عامل Windows Core OS تلاش کرده تا یک رابط کاربری جدید را تحت پروژه‌ای مشابه با عنوان ساناتوری آماده عرضه به بازار کند.

این اطلاعات در بیلد 18934 ویندوز 10 فاش شده است و در کدهای XML آن مشخص شده که مایکروسافت پروژه یاد شده را جایگزین پروژه اندرومدا قرار داده است. این سیستم عامل قرار است با رابط کاربری جدید برای یک تبلت ویندوزی تاشو با قابلیت‌های مشابه با تلفن‌های هوشمند آماده عرضه شود.

شایعات پیشین حاکی از آن بود که سرفیس تاشو قرار است مجهز به قابلیت اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی و فایل‌های اجرایی APK در کنار فایل‌های EXE متناسب با ویندوز X86 شود. مایکروسافت همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا از دو نمایشگر جداگانه به صورت هوشمند استفاده کنند و اپلیکیشن‌های مبتنی بر پلتفرم ویندوز یونیورسال را نیز اجرا کند.

مایکروسافت تصمیم دارد تا با تولید سرفیس تا شونده با شرکت‌های بزرگی همچون اپل و سری دستگاه‌های آیپد پرو این کمپانی رقابت کند و از آن طریق قابلیت‌های ویژه‌ای را به کاربران سرفیس و سیستم عامل ویندوز ارائه دهد.

بررسی‌ها حاکی از آن است که شرکت مایکروسافت تصمیم به معرفی و عرضه این محصول در سال 2020 دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید