آپدیت 20H1 ویندوز 10 امکان تغییر رابط کاربری Magnifier را فراهم می‌کند

آپدیت 20H1 ویندوز 10 امکان تغییر رابط کاربری Magnifier را فراهم می‌کند

بررسی‌های اولیه از نسخه‌های بتای آپدیت 20H1 ویندوز 10 حاکی از آن است که مایکروسافت تصمیم دارد تا امکان تغییر رابط کاربری Magnifier را به کاربران ارائه دهد.

بر این اساس کاربرانی که به عضویت در برنامه ویندوز اینسایدر در آمده‌اند می‌توانند از همین حالا با نصب نسخه‌های جدید و بتای سیستم عامل ویندوز 10 اقدام به استفاده از قابلیت‌های جدید برای تغییر رابط کاربری Magnifier کنند. این نرم افزار، یکی از ابزارهای کاربردی بخش Ease of Access در ویندوز 10 است که باعث می‌شود تا کاربران بتوانند محتوای تصویری رابط کاربری ویندوز را با سطح بزرگ‌تری مشاهده کنند. بر این اساس مایکروسافت تصمیم دارد تا با بهبود قابلیت‌های ارائه شده در این سیستم عامل امکانات بهتری را به کاربران نیازمند به آن ارائه دهد.

Magnifier برای بسیاری از کاربرانی که نمایشگر را در فاصله‌ای بسیار دور از خود قرار می‌دهند و همچنین کاربرانی که چشم ضعیفی دارند مناسب است و به همین دلیل نیز کاربرد آن یک امر ضروری در ویندوز 10 محسوب می‌شود. آپدیت 20H1 ویندوز 10 می‌تواند به صورت خودکار زمانی که کاربران از عینک استفاده نمی‌کنند را تشخیص دهد و از آن طریق Magnifier را فعال کند تا کاربران بتوانند به صورت سریع و بدون نیاز به کوچک‌ترین دردسری محتوای مختلف در رابط کاربری سیستم عامل را مشاهده و بررسی کنند. این قابلیت باعث می‌شود تا افرادی که چشم ضعیفی دارند بدون نیاز به استفاده از عینک و به صورت خودکار Magnifier را فعال کنند و از آن استفاده کنند. این قابلیت برای کاربرانی که امکان تشخیص درست رنگ‌ها را ندارند نیز ارائه می‌شود و اپلیکیشن یاد شده می‌تواند رنگ‌ها را بر اساس نوع کوررنگی تشخیص داده و رابط کاربری را تغییر دهد.

این قابلیت به احتمال زیاد از وب کم و دوربین جلویی کامپیوترهای مبتنی بر سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کند تا از آن طریق استفاده یا عدم استفاده از عینک توسط کاربران را تشخیص دهد. گفتنی است که این قابلیت در آپدیت 20H1 ویندوز 10 و در سال 2020 برای کامپیوترهای ویندوزی آماده عرضه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید