سیستم عامل آرچ لینوکس نیز به مایکروسافت استور راه یافت

سیستم عامل آرچ لینوکس نیز به مایکروسافت استور راه یافت

شرکت مایکروسافت به تازگی اقدام به عرضه یکی دیگر از توزیع‌های مبتنی بر گنو لینوکس در مایکروسافت استور ویندوز 10 کرده است. بر این اساس کاربران ویندوز 10 می‌توانند از توزیع متن باز از سیستم عامل آرچ لینوکس را روی ویندوز 10 خود اجرا کنند و از آن به صورت خط فرمان استفاده کنند. سیستم عامل  آرچ لینوکس از همین حالا در کنار اوبونتو، فدورا و اوپن سوزه به مایکروسافت استور راه یافته است.

مایکروسافت تنها چند روز پیش از امکان دسترسی به ترمینال مشابه با لینوکس در ویندوز 10 رونمایی کرده بود و حالا یکی دیگر از سیستم عامل‌های مبتنی بر این کرنل را در اختیار کاربران و توسعه دهندگانی که از سیستم عامل ویندوز 10 استفاده می‌کنند قرار داده است. تا پیش از این، برخی از توزیع‌های لینوکسی نظیر اوبونتو، فدورا و اوپن سوزه در مایکروسافت استور آماده عرضه به کاربران شده بودند؛ اما حالا این توزیع‌های جدید به کاربران امکان استفاده بهینه‌تر از دستگاه‌های ویندوزی در کنار حق انتخاب بیشتر برای استفاده از توزیع‌های لینوکسی به صورت کنسول و خط فرمان را ارائه می‌دهد.

برای دریافت این توزیع جدید کاربران می‌توانند به مایکروسافت استور مراجعه کرده و با جست و جوی عبارت Arch Linux نسخه مورد نظر این سیستم عامل را پیدا کرده و آن را روی دستگاه خود نصب کنند.  استفاده از این امکان مایکروسافت باعث می‌شود تا توسعه دهندگان و کاربران برای انجام بسیاری از کارهای خود دیگر نیازی به اجرای یک سیستم عامل دیگر به صورت دوال بوت یا استفاده از ابزارهای مجازی سازی نظیر ویرچوال باکس یا VMware نداشته باشند و منابع سخت افزاری ویندوز 10 را بیشتر از گذشته درگیر نکند و به صورت بهینه‌تر و بدون نیاز به اجرای طولانی مدت و دشوار این سیستم عامل‌ها به صورت بوت نداشته باشند. گفتنی است که مایکروسافت احتمالاً توزیع‌های دیگری را در مایکروسافت استور آماده دانلود و نصب خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید