سرفیس پن در آینده امکان انجام کار در دستگاه‌های مختلف را دارد

سرفیس پن در آینده امکان انجام کار در دستگاه‌های مختلف را دارد

شرکت مایکروسافت تصمیم دارد تا در آینده نزدیک قلم استایلوس سرفیس پن را با قابلیت‌های بیشتری آماده عرضه کند و آن را به عنوان یک ابزار همه کاره برای دستگاه‌های ویندوزی آماده عرضه به بازار کند.

بررسی‌های اخیر از اطلاعات منتشر شده از یکی از پتنت‌های به ثبت رسیده توسط مایکروسافت حاکی از آن است که این شرکت در حال تعبیه سنسورهایی ویژه در نسخه بعدی سرفیس پن است که باعث می‌شود تا کاربران بتوانند از آن به عنوان یک رابط جدید برای کنترل همه جانبه سیستم عامل ویندوز 10 استفاده کنند.

مایکروسافت در توضیح این پتنت اعلام کرده که به دنبال تعبیه یک سنسور اپتیکال در سرفیس پن است که از آن طریق کاربران می‌توانند در بازه کوتاه اقدام به تغییر و کنترل موارد مختلف کنند. این سنسور اپتیکال باعث می‌شود تا قلم استایلوس سرفیس پن تنها مختص به کامپیوترهای سرفیس نباشد و تمام کاربران دستگاه‌های ویندوزی بتوانند از طریق اتصال آن به سیستم ارتباطی بی‌سیم بلوتوث اقدام به تغییر و کنترل مکان نشانگر ماوس در محیط سیستم عامل ویندوز 10 کنند.

مایکروسافت در ادامه توضیحات فنی خود اعلام کرده که یک دوربین در پایین این قلم قرار می‌گیرد که می‌تواند موقعیت خود را روی نمایشگر یا هر مکان دیگری از بدنه دستگاه یا خارج از آن را تشخیص دهد و از آن طریق امکان کنترل ماوس و موارد دیگر کنترلی را به کاربران ارائه دهد. بر این اساس نسل بعدی این قلم استایلوس نیازی به پشتیبانی از نمایشگرهای خاص توسعه یافته توسط مایکروسافت ندارد.

این مسئله باعث می‌شود تا کاربران برای استفاده از سرفیس پن دیگر نیازی به خرید دستگاه‌های ویندوزی جدید تولید شده توسط شرکت مایکروسافت نداشته باشند و سرفیس پن بتواند به صورت مستقیم برای تمامی دستگاه‌ها و به صورت مستقل اقدام به تغییر دستگاه‌های مختلف مبتنی بر ویندوز 10 کنند.

دیدگاهتان را بنویسید