سازگاری ویندوز 10 با سیستم عامل اندروید در آینده افزایش پیدا می‌کند

سازگاری ویندوز 10 با سیستم عامل اندروید در آینده افزایش پیدا می‌کند

شرکت مایکروسافت تصمیم دارد تا با همکاری جدید خود با شرکت کره‌ای سامسونگ امکانات جدیدی را برای سازگاری ویندوز 10 با اندروید ایجاد کند.

بر اساس ادعایی که سانیا نادلا مدیر عامل اجرایی شرکت مایکروسافت در مصاحبه‌های خود کرده، مشخص شده است که غول ردومندی تصمیم دارد تا با همکاری سامسونگ امکانات جدیدی را در رابط کاربری سیستم عامل ویندوز 10 ارائه دهد تا سازگاری این سیستم عامل ربا دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید افزایش پیدا کند.

تا پیش از این مایکروسافت بارها تلاش‌های زیادی برای توسعه محصولات نرم افزاری خود در سیستم عامل اندروید کرده بود. این شرکت حتی با همکاری سامسونگ و هواوی تلاش کرده بود تا برخی از اپلیکیشن‌های خود را  به صورت پیش‌فرض در سیستم عامل دستگاه‌های اندرویدی پرچم‌دار ارائه دهد. بر این اساس گوشی‌هایی نظیر گلکسی نوت 8 و اس 8 سامسونگ به صورت پیش‌فرض با نرم افزارهای رسمی مایکروسافت آماده عرضه شده بودند و حالا شرکت مایکروسافت تلاش دارد تا با توسعه نرم افزار Your Phone با قابلیت‌های بهینه‌تر در دستگاه‌های ویندوزی امکانات بیشتری را به کاربران ارائه دهد.

اپلیکیشن یاد شده تا پیش از این صرفاً یک ابزار آموزشی برای انتقال و سازگاری تلفن‌های هوشمند به کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز 10 بود و حالا مدیر عامل این کمپانی اعلام کرده که سازگاری ویندوز 10 با استفاده از نسخه جدید این نرم افزار برای اتصال کامپیوترهای شخصی به تلفن‌های هوشمند اندرویدی افزایش پیدا کند. شرکت مایکروسافت تلاش دارد تا با استفاده از این ابزارهای مختلف سطح سازگاری ویندوز 10 را با دستگاه‌های اندرویدی بالا ببرد و با اکوسیستم یکپارچه شرکت اپل برای آی او اس و مک او اس رقابت جدیدی پیدا کند.

سامسونگ نیز تلاش دارد تا قابلیت‌های جدیدی را برای اشتراک گذاری فایل‌ها از طریق سرویس‌های آنلاین مایکروسافت را فراهم کند. بر این اساس پیش بینی میشود که قابلیت های جدیدی در آپدیت‌های گوشی‌های گلکسی برای سازگاری بهتر با ویندوز آماده عرضه شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید