سرعت پردازش سرفیس ها کاهش پیدا می‌کند

سرعت پردازش سرفیس ها به صورت عمدی از طرف مایکروسافت کاهش پیدا می‌کند

گزارش‌های اخیر کاربران و برخی از منابع رسمی شرکت مایکروسافت حاکی از آن است که شرکت مایکروسافت به صورت عمدی سرعت پردازش سرفیس ها را کاهش داده است.

بر اساس گزارش منابع رسمی، یکی از مشکلات اخیری که کاربران سرفیس با آن مواجه شده‌اند، باعث شده تا سرعت پردازش این دستگاه‌ها نسبت به گذشته کاهش پیدا کند که این مسئله به صورت مشخص به کاهش فرکانس پردازش پس از دانلود و نصب آپدیت‌های اجباری و فوری مایکروسافت در ویندوز 10 مربوط می‌شود.

مایکروسافت ضمن تائید این مسئله اعلام کرده که مشکل یاد شده به دلیل بحث داغ شدن برخی از پردازنده‌های نسل جدید اینتل بوده است و مایکروسافت به همین دلیل مجبور شده تا سرعت پردازش و کلاک دستگاه‌های سرفیس را به صورت عمدی کاهش دهد تا سرفیس ها دیگر با مشکلات مربوط به خرابی دائمی و داغ کردن بیش از حد دستگاه مواجه نشوند.

این مشکل که با عنوان داغ شدن پردازنده به صورت دو مسیره یا bi-directional processor hot شناخته می‌شود، اخیراً باعث ایجاد خرابی‌های دائمی در سرفیس ها شده است. مایکروسافت اعلام کرده که این محدودیت به صورت عمدی و از طریق آپدیت‌های فریم ویر اجباری برای سرفیس بوک و سرفیس پرو 6 اعمال شده است تا با کاهش سرعت پردازش سرفیس از داغ شدن بیش از اندازه آن‌ها و مصرف بیشتر باتری به دلیل افزایش کارکرد سیستم خنک کنندگی آن جلوگیری کند.

شرکت مایکروسافت اعلام کرده که کاربران باید تا زمان عرضه آپدیت فریم ویر جدید برای رفع مشکل bi-directional processor hot در پردازنده‌های سرفیس منتظر باقی بمانند و معلا از بستن آپدیت‌های ویندوز به صورت دستی خودداری کنند.

مایکروسافت همچنین تأکید کرده که متخصصین و توسعه دهندگان این شرکت در حال بررسی و رفع مشکلات مربوط به باگ پردازنده‌های اینتل در سرفیس ها هستند و به زودی این مشکل را برطرف می‌کنند تا کاربران بتوانند به صورت بهینه‌تر از دستگاه‌های سرفیس برای انجام کارهای حرفه‌ای و سنگین خود استفاده کنند. بر این اساس مایکروسافت از کاربران عذرخواهی کرده و از آن‌ها درخواست کرده تا نهایت همکاری لازم برای دانلود و نصب آپدیت‌های جدید را به عمل آورند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید