تعداد کاربران ویندوز 10 در حال افزایش است

تعداد کاربران ویندوز 10 در حال افزایش است

بررسی‌های آماری اخیر حاکی از آن است که شرکت مایکروسافت توانسته در طول ماه‌های پایانی سال 2019 میلادی سهم بازار ویندوز 10 را در میان سیستم عامل‌های عرضه شده برای کامپیوترهای دسکتاپ افزایش دهد. تعداد کاربران ویندوز 10 به خاطر کاهش تمایل برای استفاده از نسخه‌های قدیمی در حال افزایش است.

موسسه Netmarketshare به تازگی اعلام کرده که شرکت مایکروسافت با توقف پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز 7 توانسته کاربران کامپیوترهای قدیمی مبتنی بر این نسخه را به نصب و استفاده از ویندوز 10 تشویق کند؛ بر این اساس تعداد کاربران آخرین نسخه از سیستم عامل ویندوز در ماه‌های پایانی سال 2019 به طرز قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

سهم ویندوز 7 در میان کامپیوترهای دسکتاپ در حال حاضر 26.46 درصد است. از طرف دیگر ویندوز 10 در حال حاضر 54.62 درصد از سهم بازار کامپیوترهای دسکتاپ را در اختیار خود دارد. Netmarketshare اعلام کرده که سهم ویندوز 10 در حال حاضر به صورت تدریجی در حال افزایش است و به لطف کاهش تعداد کاربران ویندوز 7، تمایل برای استفاده از نسخه‌های جدیدتر افزایش پیدا کرده است.

از طرف دیگر، ویندوز 8.1 در حال حاضر نزدیک به 3.63 درصد از سهم کاربران دستگاه‌های دسکتاپ را در اختیار خود دارد. که تعداد کاربران این نسخه ویندوز نیز در حال کاهش است. تعداد کاربران ویندوز 8.1 نیز همانند ویندوز 7 به صورت تدریجی کاهش پیدا کرده و به تعداد استفاده کنندگان از ویندوز 10 اضافه می‌شود.

علاوه بر این، این موسسه اعلام کرده که شرکت اپل با توسعه مک او اس موهاوای در حال حاضر 3.5 درصد از سهم بازار کامپیوترهای دسکتاپ را در اختیار دارد. همچنین در دسامبر سال 2019 میلادی، تعداد کاربران مرورگر کروم به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کرده است و 66.64 درصد از سهم بازار مرورگرهای اینترنتی در اختیار شرکت گوگل بوده است. این مسئله نشان دهنده آن است که شرکت مایکروسافت در ماه‌های آینده می‌تواند تمایل کاربران بیشتری را برای استفاده از مرورگر اج جلب کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید