بیل گیتس به دنبال احیای ویندوز فون است و سرفیس دو را یک اشتباه بزرگ می‌داند

بیل گیتس به دنبال احیای ویندوز فون است و سرفیس دو را یک اشتباه بزرگ می‌داند

بیل گیتس بنیان گذار شرکت مایکروسافت بر این اعتقاد است که ویندوز فون باید برای بار دیگر به عرصه رقابت تلفن‌های هوشمند بازگردد و با سیستم عامل اندروید به صورت کاملاً مستقل رقابت کند.

وی در حاشیه کنفرانس DealBook با خبرگزاری نیویورک تایمز صحبت داشته است و طی آن اعلام کرده که شرکت مایکروسافت باید با درس گرفتن از اشتباه‌های گذشته برای بار دیگر توسعه ویندوز فون را از سر بگیرد و محصولات مبتنی بر این سیستم عامل را آماده عرضه به بازار کند.

بنیان‌گذار مایکروسافت اعلام کرده که هیچ شکی در اشتباه‌های این شرکت درزمینهٔ توسعه ویندوز فون ندارد و این سیستم عامل را یک ابزار نرم افزاری ناکارآمد در تلفن‌های هوشمند می‌داند و به همین دلیل هم است که در حال حاضر از تلفن‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید استفاده می‌کند. با این حال توسعه تلفن‌های هوشمند مبتنی بر اندروید آن هم توسط مایکروسافت یک اشتباه دیگر به حساب خواهد آمد. وی همچنین تأکید کرده که ادامه توسعه ویندوز فون با روند گذشته باعث شد تا مایکروسافت 400 میلیارد دلار هزینه اضافی پرداخت کند.

این ادعاها در حالی از طرف بنیان گزار و مدیرعامل اجرایی اسبق مایکروسافت مطرح شده است که این کمپانی در اکتبر سال جاری میلادی از سرفیس دو به عنوان اولین تلفن هوشمند مایکروسافت پس از مرگ ویندوز فون، آن هم با سیستم عامل اندروید رونمایی کرده بود.

بیل گیتس بر این باور است که مایکروسافت باید برای بار دیگر توسعه ویندوز فون را از سر بگیرد و این بار محصولاتی از سری سرفیس را به صورت اختصاصی و آن هم با تغییراتی مهم آماده عرضه کند تا این سیستم عامل بتواند همپای رقیب‌های بزرگ خود یعنی اندروید و iOS در بازار جایگاه و سهمی مشخص از بازار جهانی داشته باشد.

گفتنی است که تا پیش از این نیز برخی از کاربران از مایکروسافت درخواست کرده بودند تا سرفیس دو را با سیستم عامل ویندوز مبتنی بر پردازنده‌های ARM آماده عرضه کند.

دیدگاهتان را بنویسید