آزادسازی فضای ویندوز 10 در به روز رسانی‌های آینده محدود میشود

آزادسازی فضای ویندوز 10 در به روز رسانی‌های آینده محدود میشود

شرکت مایکروسافت تصمیم دارد تا در آینده نزدیک آزادسازی فضای ویندوز 10 را برای کاربران این سیستم عامل محدود کند.

بررسی‌های انجام شده از نسخه 20H1 ویندوز 10 که به تازگی آماده عرضه شده است حاکی از آن است که کاربران این نسخه دیگر امکان پارک کردن محتوای دانلود شده در فولدر Downloads ویندوز 10 را در بخش Disk Clean Up نخواهند داشت.

این نسخه در حال حاضر در مرحله تست‌های بتا توسط کاربران عضو برنامه اینسایدر قرار دارد. بر این اساس کاربران اینسایدر برای اولین بار با این محدودیت‌ها مواجه شده‌اند و در صورت مشاهده محتوای دانلود شده، کاربران میتوانند برای آزادسازی فضای ویندوز 10 به صورت دستی محتوای فولدر Downloads را پاک یا مدیریت کنند.

آزادسازی فضای ویندوز 10 یکی از مهم‌ترین کارها در زمان استفاده از این سیستم عامل است که باعث میشود تا روند کاربری از دستگاه‌های جدید بهبود یابد. گفتنی است که این مسئله به طور مشخص به استفاده از ذخیره سازی اس اس دی در کامپیوترهای جدید مربوط میشود که حجم ذخیره سازی در آن‌ها محدودتر از سابق شده است.

بر این اساس کاربران برای دسترسی بهینه به دستگاه‌های خود، نیازی به آزادسازی فضای ویندوز 10 دارند تا از آن طریق از هنگ کردن یا کندی دستگاه‌ها جلوگیری کنند.

با این حال مایکروسافت به دلیل مسائل امنیتی و کاربری اقدام به حذف برخی از موارد از Disk Clean Up کرده است تا کاربران مجبور شوند فایل های شخصی خود را به صورت دستی مورد بررسی قرار دهند و دیگر به صورت کلی محتوای آن‌ها را پاک سازی نکنند.

گفتنی است که پاک شدن فولدر دانلودها از طریق بخش آزاد سازی باعث ایجاد دردسرهای بسیاری زیادی برای کاربران شده بود که حالا محدودیت جدید باعث برطرف کردن احتمال پاک شدن ناگهانی فایل های شخصی میشود.

این محدودیت در آپدیت بعدی سیستم عامل ویندوز که در آوریل سال 2020 میلادی آماده عرضه میشود، اعمال شده و کاربران از 6 ماه دیگر امکان پاک کردن محتوای فولدرهای دانلود را نخواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید