بررسی سرفیس پرو ایکس 2020

کیفیت نمایشگر سرفیس به زودی بهبود پیدا می‌کند فریم ویر سرفیس پرو ایکس | بررسی سرفیس پرو ایکس 2020

شرکت مایکروسافت در جریان اکتبر 2020 و مشخصاً یک سال پس از معرفی سرفیس محصولات جدید خود از نسل دوم تبلت‌های مبتنی بر پردازنده‌های ARM با عنوان سرفیس پرو ایکس 2020 رونمایی کرده است. حال سؤال این است که در بررسی سرفیس پرو ایکس 2020 چه تفاوت‌هایی را می‌توان نسبت به نسل پیشین دید.

بدون شک در بررسی اولیه سرفیس پرو ایکس 2020 می‌توان دید که این محصول نسبت به نسل قبلی خود که در سال 2019 میلادی آماده معرفی شد، تفاوت چندانی ایجاد نشده است. با این حال شرکت مایکروسافت در حقیقت تغییراتی اساسی در این محصول، آن هم از لحاظ ظاهر ارائه نداده است. با این حال سرفیس پرو ایکس 2020 یک محصول بهبود یافته نسبت به نسل گذشته خود است.

بهینه سازی پردازنده مهم‌ترین برگ برنده در بررسی سرفیس پرو ایکس 2020

در بررسی سرفیس پرو ایکس 2020 به‌سادگی می‌توان متوجه شد که قدرت سخت افزاری این محصول نسبت به نسل‌های پیشین بهبود یافته است. سرفیس پرو ایکس 2020 مجهز به نسل جدید پردازنده‌های تولید شده توسط کوالکام شده است.

در زمان معرفی اولیه سرفیس پرو ایکس با پردازنده‌های مبتنی بر معماری ARM بسیاری از تحلیلگران نگران عملکرد و بازدهی این محصولات در اجرای نرم افزارهای مبتنی بر سیستم عامل ویندوز بودند.

سرفیس پرو ایکس با استفاده از پردازنده کم مصرف خود، علاوه بر امکان حمل طولانی مدت با استفاده از یک شارژ باتری را فراهم آورده و در عین حال به کاربران امکاناتی در حد کامپیوترهای معمول مبتنی بر ویندوز را داده است.

اسنپ دراگون 8cx Plus تعبیه شده در این محصول دست کم توان اجرای کارهای مختلف با فرکانس 3.15 گیگاهرتز را دارد و همین موضوع نیز باعث می‌شود تا بتوان آن را با دستگاه‌های مبتنی بر پردازنده‌های کم مصرف سری Y اینتل Core i5 مقایسه کرد.

جالب اینجا است که نسل پیشین سرفیس پرو ایکس در تست‌های بنچ مارک امتیاز 3092 را دریافت کرده بود و قطعاً در بررسی سرفیس پرو ایکس 2020 شاهد عرضه پردازنده‌ای با قدرت بیشتر خواهیم بود. تنها برای درک قدرت این پردازنده باید گفت که امتیاز پردازنده Core i7 تعبیه شده در سرفیس بوک 3 که قدرتمندترین کامپیوتر همراه سرفیس به حساب میاید برابر  با 3831 برای وظایف چند هسته‌ای است.

با توجه به این موضوع می‌توان گفت که سرفیس پرو ایکس 2020 به‌عنوان یک دستگاه همراه و کم مصرف نه تنها از لحاظ قدرت ضعیف نیست، بلکه به لطف قدرت پردازشی خود، در جایگاه بالاتری نسبت به بسیاری از کامپیوترهای ویندوزی امروزه قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید