ایکس باکس مجهز به کیبورد لمسی می‌شود

ایکس باکس مجهز به کیبورد لمسی می‌شود

بر اساس اطلاعات منتشر شده از یکی از پتنت‌های ثبت شده توسط مایکروسافت مشخص شده که این کمپانی تصمیم دارد تا در آینده نزدیک یک کیبورد لمسی را برای ایکس باکس توسعه دهد.

این کیبورد لمسی که احتمالاً در نسل بعدی ایکس باکس معرفی می‌شود به کاربران امکان استفاده هم‌زمان از کنترلر و کیبورد را می‌دهد. کاربران برای استفاده از این کیبورد لمسی نیازی به تایپ کردن با استفاده از دکمه‌ها را ندارند و می‌توانند از طریق نمایشگر لمسی موارد مختلف را تایپ کنند.

اطلاعات مربوط به این پتنت هیچ ادعایی در مورد زمان و نحوه عرضه این کیبورد اختصاصی در کیبورد ایکس باکس را ارائه نمی‌دهند و به همین دلیل محصول نیست که مایکروسافت تصمیم به ارائه آن در کنسول نسل نهمی خود دارد و یا آن را به‌عنوان یک اکسسوری دیگر برای ایکس باکس وان ایکس و ایکس باکس وان اس آماده عرضه به بازار می‌کند.

با این حال پیش بینی‌ها حاکی از آن است که مایکروسافت در آینده نزدیک و مشخصاً در جریان کنفرانس E3 که در سال 2019 برگزار می‌شود از این کیبورد و شیوه جدید تایپ در کنسول ایکس باکس وان رونمایی می‌کند.

مکانیزم کاری کیبورد لمسی ایکس باکس به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به اتصال کیبوردهای مبتنی بر درگاه یو اس بی موارد مختلف را در کنسول خود تایپ کنند.

گفتنی است که مایکروسافت تا پیش از این نیز یک کیبورد را برای ایکس باکس 360 توسعه داده بود که با استقبال تجاری زیادی در میان کاربران مواجه نشده بود و به همین دلیل این کمپانی تصمیم به توقف تولید و عرضه آن برای ایکس باکس وان گرفت. اما حالا این کمپانی تصمیم دارد تا علاوه بر امکان اتصال کیبوردهای متفرقه از درگاه یو اس بی یک کیبورد با نمایشگر لمسی را نیز برای کاربران ایکس باکس‌ها توسعه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید