آپدیت cumulative ویندوز 10 برای رفع مشکل عدم اتصال به شبکه منتشر شد

آپدیت cumulative ویندوز 10

شرکت مایکروسافت از روز گذشته اقدام به آماده سازی و عرضه آپدیت cumulative ویندوز 10 جدید برای رفع مشکلات مربوط به هنگ کردن کامپیوترها در حین اتصال به اینترنت کرده است.

بسیاری از کاربرانی که تا پیش از این ویندوز 10 مبتنی بر آپدیت 1903 را روی کامپیوترهای شخصی خود نصب کرده بودند، گزارش‌هایی را مبنی بر عدم کارکرد درست کامپیوترهای ویندوزی در حین اتصال به اینترنت را منتشر کرده بودند. کامپیوترهای مبتنی بر این باگ نرم افزاری، پس از اتصال به شبکه وای فای یا از طریق ارتباط سیمی  هنگ می‌کردند و کاربران دیگر امکان استفاده کامل از قابلیت‌ها و بازدهی ویندوز 10 را نداشتند.

این باگ همچنین باعث هنگ کردن تسک منیجر و دیگر بخش‌های اساسی و کاربردی ویندوز 10 می‌شد و به همین دلیل کاربران امکان استفاده بهینه از سیستم عامل دستگاه‌های خود را نداشتند. کاربران برای رفع این مشکل تنها یک راه و آن هم پاک کردن و ریستور کردن کامپیوتر شخصی خود به آپدیت‌های قبلی را داشتند. با این حال مایکروسافت در حال حاضر با عرضه سومین آپدیت cumulative ویندوز 10 در آگوست 2019 اقدام به رفع این مشکل کرده است. این آپدیت از همین حالا در بخش Windows Settings و زیر شاخه Update and Security آماده ارائه و عرضه شده است و کاربران می‌توانند آن را روی دستگاه‌های خود نصب کنند.

کاربرانی که با مشکل هنگ کردن سیستم عامل در حین اتصال به اینترنت مواجه شده‌اند، بهتر است به جای تصمیم برای نصب دوباره سیستم عامل، ابتدا اقدام به حذف آپدیت‌های نصب شده و ریستور کردن کامپیوتر خود از بخش Recovery کنند و پس از آن، با اتصال کامپیوتر ویندوزی خود به اینترنت، اقدام به دانلود و نصب آپدیت cumulative ویندوز 10 جدید سیستم عامل روی کامپیوتر کنند تا با مشکلات مشابه مواجه نشوند. گفتنی است که این به روز رسانی بر اساس سخت افزارهای تعبیه شده در دستگاه‌های ویندوزی آماده عرضه شده است و بر همین اساس ممکن است حجم دانلود و نصب متفاوتی داشته باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید