آپدیت مه 2020 ویندوز 10 امکان مسدود کردن اپلیکیشن‌ها را به کاربران می‌دهد

سیستم عامل سرفیس نئو نشانگر حجم صدا در ویندوز 10 در آپدیت‌های آینده تغییر می‌کند - مشکل صدای ویندوز 10

شرکت مایکروسافت قرار است به روز رسانی جدیدی را در قالب آپدیت مه 2020 ویندوز 10 آماده عرضه به کاربران کند و حالا مشخص شده است که کاربران از طریق آن می‌توانند اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهای ناخواسته را مسدود کنند.

تا پیش از این مسدود کردن اپلیکیشن‌ها از طریق بخش ویندوز فایروال قابل انجام بود و کاربران در برخی از اوقات مجبور می‌شدند تا برای سادگی کار اقدام به نصب نرم افزارها و ابزارهای جانبی کنند. اما حالا مشخص شده است که ویندوز دیفندر به خودی خود می‌تواند از طریق آپدیت مه 2020 ویندوز تمامی اپلیکیشن‌های نصب شده در سیستم عامل را مدیریت کرده و حتی آن‌ها را مسدود کند.

این قابلیت تا پیش از این برای مسدود کردن بخشی خاص از اپلیکیشن‌های پلتفرم ویندوز یونیورسال امکان پذیر نبود و کاربران امکان مسدود کردن بخشی از آن‌ها را در فایروال نداشتند و در صورت مسدود سازی تمامی آن‌ها امکان دسترسی خود به اینترنت را از دست می‌دادند. اما حالا شرکت مایکروسافت از طریق ویندوز دیفندر امکان دانلود و نصب تمامی اپلیکیشن‌های مختلف را به کاربران داده است و از آن طریق امنیت بیشتری را به کاربران سیستم عامل ویندوز 10 ارائه داده است.

آپدیت مه 2020 ویندوز احتمالاً تا هفته آینده آماده عرضه به تمامی کاربران شود. با این حال برخی از کاربران ممکن است به خاطر عرضه تدریجی این به روز رسانی، آن را با کمی تأخیر دریافت کنند و در روز ابتدایی عرضه نهایی این به روز رسانی به آن دسترسی نداشته باشند. با توجه به این مسئله ممکن است برخی از کاربران تا دو هفته آینده امکان دانلود و نصب این به روز رسانی را داشته باشند.

شرکت مایکروسافت همچنین امکان مدیریت سرعت و بلاک کردن دانلود یا آپلود اپلیکیشن‌های نصب شده را به کاربران داده است تا از آن طریق ویندوز 10 عملکردی شخصی سازی شده تر در زمینه‌های مختلف داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید