سرفیس دوئو ۳ مجهز به سه نمایشگر خواهد بود

سرفیس دوئو ۳ مجهز به سه نمایشگر خواهد بود

اطلاعات به دست آمده از پتنت جدید مایکروسافت حاکی از آن است که سرفیس دوئو ۳ قرار است مجهز به قابلیت چرخش همراه با سه نمایشگر باشد.

بر اساس گزارش وب سایت Patentlyapple شرکت مایکروسافت یک پتنت ویژه را در ژانویه ۲۰۱۷ به ثبت رسانده و به تازگی امتیاز آن را از اداره ثبت اختراع آمریکا دریافت کرده است. این پتنت نشان می‌دهد که یک دستگاه دارای دو نمایشگر می‌تواند دارای سه نمایشگر باشد که همراه با دو لولای مختلف به یکدیگر متصل شده‌اند.

ایده این پتنت نشان می‌دهد که شرکت مایکروسافت می‌تواند با تعبیه یک لولای دوم در سرفیس دوئو، نمایشگر سوم را نیز به این محصول متصل کرده و یک تبلت کاملا بزرگ را ایجاد کند. این محصول که احتمالا نام آن سرفیس دوئو ۳ خواهد بود قرار است حالات مختلفی را برای کارکرد داشته باشد.

 سرفیس دوئو ۳ مجهز به سه نمایشگر خواهد بود

مایکروسافت در این پتنت توضیح داده که محور لولای دوم در سرفیس دوئو ۳ می‌تواند در زاویه‌ای کاملا عمود بر لولای اول قرار گیرد و از آن طریق صرفا در حالت تبلت امکانات ویژه‌ای را برای انجام کار یا تماشای محتوای بصری در نمایشگری بزرگتر فراهم کند.

یکی از چالش‌های مایکروسافت برای توسعه این محصول، تعبیه سنسور تشخیص گرانش و چرخش نمایشگر است. سرفیس دارای سه نمایشگر در حالات مختلفی امکان کار را به کاربران ارائه می‌دهد، با این حال ارائه یک تجربه کاربری یکپارچه در این سرفیس جدید با چالش‌های زیادی هرماه است که روی روند توسعه نرم افزار و سیستم عامل آن تاثیر می‌گذارد. مایکروسافت توضیح داده که با استفاده از سنسورهای تشخیص زاویه روی لولاها، سیستم عامل نصب شده روی این سرفیس‌ها می‌توانند زاویه باز و بسته شدن هر یک از لولاها را تشخیص داده و با کمک سنسور چرخش، محتوای بصری را در هر لحظه بسته به خواسته کاربر تغییر دهند.

همچنین مایکروسافت در این پتنت جدید سخن از تعبیه لولا های ۳۶۰ درجه کرده است که امکانات ویژه‌ای را برای قرار گرفتن در زوایای گوناگون به کاربران ارائه می‌دهد.

سرفیس دوئو ۳ مجهز به سه نمایشگر خواهد بود

مایکروسافت تا به امروز در توسعه سرفیس دوئوی نسل ۱ و ۲ همواره از سیستم عامل اندروید استفاده کرده است. در حقیقت سرفیس دوئو تنها محصول از برند سرفیس است که بدون سیستم عامل ویندوز توسعه داده شده است. در این میان برخی از تحلیلگران بر این باور هستند که شرکت مایکروسافت این بار تصمیم به توسعه محصولی با سیستم عامل ویندوز ۱۱ در قالب یک تلفن هوشمند خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید