سرفیس لپ تاپ استودیو به عنوان پرچمدار لپ تاپ‌های مایکروسافت رونمایی شد

سرفیس لپ تاپ استودیو

شرکت مایکروسافت در جریان کنفرانس سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی خود از یک عضو جدید خانواده سرفیس با عنوان سرفیس لپ تاپ استودیو رونمایی کرد. این محصول یکی از پرچمداران شرکت مایکروسافت از لحاظ طراحی، قابلیت و مشخصه‌های سخت افزاری است.

نایب رئیس بخش توسعه سرفیس در شرکت مایکروسافت در جریان کنفرانس یاد شده اعلام کرد که سرفیس لپ تاپ استودیو قدرتمندترین محصول از برند سرفیس است که تاکنون ساخته شده است. مایکروسافت برای تولید این محصول سال‌ها تحقیقات گسترده انجام داده و نوآوری‌های ویژه‌ای را در زمینه کارکرد بهینه لولا‌ها، پردازنده، نمایشگر و موارد دیگر را به کار برده است.

سرفیس لپ تاپ استودیو

این محصول دارای یک نمایشگر ۱۴.۴ اینچی با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۶۰۰ است که رفرش ریت آن ۱۲۰ هرتز است و از دالبی ویژن نیز پشتیبانی می‌کند.

لولا‌های تعبیه شده در این محصول به صورت بافته شده طراحی شده‌اند و در برابر تغییرات مداوم روزمره مقاوم هستند. این محصول یک دستگاه قدرتمند ۲ در ۱ است که می‌تواند یک لپ تاپ قدرتمند و در عین حال یک استودیوی همراه نیز خواهد بود.

مایکروسافت اعلام کرده که سرفیس لپ تاپ استودیو نه تنها یک دستگاه مناسب برای پخش محتوای ویدیویی و سرگرم کننده است، بلکه می‌تواند برای اجرای بازی‌های سنگین و نرم افزارهای قدرتمند محاسباتی و رسانه‌ای نیز مناسب باشد.

این محصول همانند تمامی محصولات مدرن شرکت مایکروسافت از سرفیس اسلیم پن ۲ به عنوان قلم استایلوس استفاده می‌کند و امکان یادداشت برداری را برای کاربران فراهم می‌آورد. این محصول جدید با وجود تمامی قابلیت‌هایی که در خود جای داده تنها 0.7 اینچ ضخامت دارد.

این محصول برخلاف سرفیس بوک امکان جداسازی قطعات از یک دیگر را ندارد، با این حال لولاهای ویژه تعبیه شده در آن به گونه‌ای هستند که انعطاف پذیری کامل را در زمینه استفاده در شرایط مختلف را برای کاربران فراهم می‌اورد. البته این موضوع باعث شده تا برخی از کاشناسان ادعا کنند که این موضوع باعث افزایش سطح تولید گرما خواهد شد. البته ادعای یاد شده هنوز طی بررسی‌ها اثبات نشده است.

سرفیس لپ تاپ استودیو به عنوان پرچمدار لپ تاپ‌های مایکروسافت رونمایی شد

سخت افزار سرفیس لپ تاپ استودیو

سرفیس لپ تاپ استودیو مجهز به پردازنده نسل ۱۱ اینتل از سری Core i5 و Core i7 است و از پردازنده‌ گرافیکی Irix XE شرکت اینتل استفاده می‌کند که برای اجرای نرم افزارهای روزمره بسیار مناسب است. گفتنی است که نسخه‌ای ویژه از این محصول مجهز به پردازنده گرافیکی RTX 3050 Ti انویدیا همراه با چهار گیگابایت رم اختصاصی گرافیک است که می‌تواند برای اجرای بازی‌ها و موارد دیگر مناسب باشد.

کانفیگ این محصول شامل ۱۶ تا ۳۲ گیگابایت رم به همراه ذخیره سازی SSD تاسقف ۲ ترابایت است که بسته به نوع استفاده ممکن است قیمت متفاوتی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید