گستردگی کورتانا در دستگاه‌های هوشمند کاهش پیدا می‌کند

شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که تصمیم کاهش سطح گستردگی دستیار دیجیتالی کورتانا در دستگاه‌های هوشمند دارد.

شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که تصمیم کاهش سطح گستردگی دستیار دیجیتالی کورتانا در دستگاه‌های هوشمند دارد.

نزدیک به دو هفته پیش بود که این شرکت اعلام کرد که دیگر تمایلی برای توسعه و عرضه و پشتیبانی از کورتانا در تلفن‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندرویدی و آی او اس ندارد و به‌زودی عرضه این دستیار را در پلی استور و اپ استور متوقف می‌کند.

سخنگوی مایکروسافت به صورت مشخص طی مصاحبه خود با وب سایت The Verge اعلام کرده بود که اپلیکیشن این دستیار صوتی به صورت تدریجی از دستگاه‌های مورد استفاده در انگلستان، استرالیا، آلمان، مکزیک، چین، اسپانیا، کانادا و هند حذف می‌شود و از تاریخ 31 ژانویه به صورت کامل پشتیبانی از این نرم افزار به صورت کامل در دستگاه‌های هوشمند متوقف خواهد شد.

در این میان، تحلیلگران اعلام کرده‌اند که دستیار هوشمند کورتانا به احتمال زیاد یکی دیگر از پروژه‌های شکست خورده مایکروسافت است که پس از چند سال توسعه، پشتیبانی از آن‌ها متوقف شده است. بر این اساس مایکروسافت ممکن است عرضه این دستیار هوشمند صوتی را در دستگاه‌های دسکتاپ مبتنی بر سیستم عامل ویندوز نیز متوقف کند.

مایکروسافت تا پیش از این تجربه زیادی درزمینهٔ توقف، توسعه و عرضه سرویس‌ها و نرم افزارهای مختلف داشته است. در سال 2017 سه محصول مهم نرم افزاری و سخت افزاری شرکت مایکروسافت، شامل درگاه ارتباطی کینکت برای ایکس باکس، سرویس پخش موسیقی Groove Music و سیستم عامل ویندوز فون را متوقف کرده است.

شرکت مایکروسافت حالا اعلام کرده است که در سال 2020 به طور کامل پشتیبانی از دستیار کورتانا را متوقف می‌کند و از این پس دیگر این دستیار در دستگاه‌های هوشمند و کامپیوترهای مختلف ارائه نخواهد شد. مایکروسافت تا پیش از این نیز تلاش ویژه‌ای برای عرضه دستیار هوشمند الکسا در کامپیوترهای ویندوزی کرده بود و احتمالاً با همکاری آمازون این دستیار هوشمند را برای کاربران دستگاه‌های ویندوزی آماده عرضه می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید