کاربران سرفیس ممکن است برای مدتی در ویندوز اس گیر کنند

کاربران سرفیس ممکن است برای مدتی در ویندوز اس گیر کنند

ویندوز اس برای برخی از کاربران دستگاه‌های سرفیس دردسر ایجاد کرده است و برخی از آن‌ها اعلام کرده‌اند که برای مدت چند روز در این حالت گیر کرده‌اند.

مایکروسافت تا پیش از این به کاربران امکان سوئیچ کردن از حالت اس ویندوز به حالت پرو را ارائه داده بود و محدودیت زیادی برای انتقال سیستم عامل به حالت حرفه‌ای در نظر نگرفته بود. با این حال برخی از کاربران در حال حاضر برای مدت چند روز امکان دسترسی به حالت پرو را نداشتند که دردسرهای بسیار زیادی را برای آن‌ها ایجاد کرده است.

مایکروسافت دو سال پیش از ویندوز اس به عنوان یک جایگزین مناسب برای نسخه پرو رونمایی کرد که از دیدگاه این کمپانی امنیت و بازدهی بیشتری نسبت به نسخه‌های عادی داشت. این نسخه تنها امکان نصب و اجرای اپلیکیشن‌های ارائه شده در پلتفرم ویندوز یونیورسال را دارد و شرکت مایکروسافت محدودیتی ویژه برای اجرای اپلیکیشن‌های متفرقه در آن در نظر گرفته است.

در این میان، کاربران برخی از مدل‌های سرفیس اعلام کرده‌اند که برای دریافت و نصب اپلیکیشن‌های X86 با مشکلات بسیار زیادی مواجه شده‌اند و این مسئله باعث شده تا سرفیس های پیشرفته و حرفه‌ای عملاً امکان انجام کارهای مورد نیاز کاربران را نداشته باشد.

البته این کاربران اعلام کرده‌اند که محدودیت یاد شده برای اجرای اپلیکیشن‌های X86 پس از چند روز برطرف شده است و کاربران برای بار دیگر امکان دانلود و نصب اپلیکیشن‌های متفرقه را پیدا کرده‌اند.

گفتنی است که شرکت مایکروسافت هنوز به صورت رسمی در این مسئله ادعایی نکرده است و معلوم نیست که این مشکل چرا در دستگاه‌های سرفیس ایجاد شده است. با این حال تنها کاری که در حال حاضر می‌توان به کاربران درگیر با این مشکل توصیه کرد؛ استفاده از حالت اس تا زمان برطرف شدن خودکار مشکل است. این مشکل به صورت خودکار و پس از مدتی استفاده حل میشود که ریشه آن نیز هنوز معلوم نیست.

دیدگاهتان را بنویسید