پروژه Reunion برای ادغام اپلیکیشن‌های Win32 با ویندوز یونیورسال معرفی شد

پروژه Reunion برای ادغام اپلیکیشن‌های Win32 با ویندوز یونیورسال معرفی شد

شرکت مایکروسافت به تازگی از پروژه Reunion رونمایی کرده است که طی آن تصمیم به ادغام اپلیکیشن Win32 با نرم افزارهای توسعه داده شده برای ویندوز یونیورسال دارد.

مایکروسافت سال‌ها است که تصمیم به محدود کردن اجرای اپلیکیشن‌های Win32 در رابط کاربری ویندوز 10 دارد با این حال محبوبیت این محصولات در میان کاربران و افزایش تعداد نرم افزارهای کاربردی که در این پلتفرم توسعه داده شده‌اند، مانع مایکروسافت برای محدود کردن آن برای کاربران شده است.

مایکروسافت با توسعه ویندوز 10 اس و نسخه RT سیستم عامل ویندوز تلاش‌هایی ناموفق برای محدود کردن اپلیکیشن‌های Win 32 در محیط ویندوز داشت، با این حال این شرکت در نهایت مجبور شد تا اپلیکیشن‌های Win32 را به کاربران ارائه دهد.

اپلیکیشن‌های توسعه داده شده در این پلتفرم از لحاظ امنیتی مشکلات زیادی دارند و احتمال ابتلای دستگاه‌های ویندوزی به ویروس را افزایش می‌دهند. با این حال تعداد زیادی از نرم افزارهای کاربردی روی این پلتفرم توسعه داده شده‌اند که توسعه دهندگان آن‌ها اقدام به عرضه نسخه‌های جدید روی پلتفرم‌های دیگر نظیر ویندوز یونیورسال نکرده‌اند. همین مسئله باعث شده تا شرکت مایکروسافت نتواند اقدام به محدود کردن کاربران به استفاده از اپلیکیشن‌های ارائه شده در مایکروسافت استور و پلتفرم ویندوز یونیورسال کند.

با توجه به این موضوع، مایکروسافت یک راه کار جدید را در نظر گرفته است و طی آن تصمیم دارد تا تحت پروژه بانام Reunion پلتفرم ویندوز یونیورسال و اپلیکیشن‌های مبتنی بر پلتفرم Win 32 را ادغام کند و از آن طریق امکانات امنیتی بیشتری را به کاربران سیستم عامل ویندوز ارائه دهد.

این پروژه از بیلدهای ارائه شده در سال 2020 برای ویندوز 10 آماده عرضه نهایی خواهند شد و کاربران می‌توانند از نتیجه حاصل شده این پروژه استفاده کنند.

مایکروسافت از این طریق در تلاش است تا امنیت دستگاه های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز 10 را افزایش دهد و امکانات بهینه تری را به کاربران ارائه دهد. با توجه به این موضوع احتمالا اپلیکیشن Win32 به زودی از طریق مایکروسافت استور قابل دانلود و نصب خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید