ویندوز 7 تا یک سال دیگر آپدیت‌های امنیتی را دریافت می‌کند

ویندوز 7 تا یک سال دیگر آپدیت‌های امنیتی را دریافت می‌کند

شرکت مایکروسافت اعلام کرده که به مشتریان تجاری خود تا یک سال دیگر خدمات مربوط به عرضه آپدیت‌های امنیتی ویندوز 7 را ارائه می‌دهد.

ویندوز 7 مدت‌ها است که دیگر از طرف شرکت مایکروسافت پشتیبانی نمی‌شود و این شرکت از کاربران درخواست کرده تا دیگر از این سیستم عامل استفاده نکنند و از نسخه به روز شده و ایمن‌تر ویندوز 10 استفاده کنند. این در حالی است که مایکروسافت به تازگی به این نتیجه رسیده است که هنوز بسیاری از کاربران تجاری از ویندوز 7 استفاده می‌کنند. دلیل این مسئله بیشتر به پشتیبانی از نرم افزارهای کاری قدیمی و عدم ارائه خدمات و پشتیبانی به شرکت‌های مختلف است.

همین مسئله باعث شده تا شرکت مایکروسافت تصمیم بگیرد تا به کاربران تجاری ویندوز 7 برای یک سال دیگر خدمات مربوط به آپدیت‌های امنیتی را ارائه دهد. گفتنی است که این خدمات به صورت رایگان ارائه می‌شود و تنها مشتریان نسخه انترپرایز ویندوز 7 امکان دسترسی به آن را دارند. علاوه بر این مایکروسافت اعلام کرده که تنها کاربران نسخه‌های قانونی ویندوز 7 انترپرایز امکان دسترسی به این سرویس را دارند و کاربران دیگر نمی‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

گفتنی است که شرکت مایکروسافت تا پیش از این نیز آپدیت‌های امنیتی ویژه‌ای را برای کاربران ویندوز ایکس پی نیز ارائه داده بود که به طور مشخص به بد افزار و باج افزارهای مهم و خطرناکی نظیر واناکرای مربوط می‌شد. با این حال شرکت مایکروسافت در حال حاضر هیچ خدماتی را به کاربران دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز ایکس پی ارائه نمی‌دهد.

بر این اساس پیش بینی می‌شود که پس از پایان یافتن مهلت یک ساله مایکروسافت دیگر خدمات عرضه آپدیت‌های امنیتی را به دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز 7 ارائه ندهد.

دیدگاهتان را بنویسید