ویندوز 10 لایت از نرم افزارهای Win32 پشتیبانی خواهد کرد

ویندوز 10 لایت از نرم افزارهای Win32 پشتیبانی خواهد کرد

شرکت مایکروسافت پس از توقف پروژه توسعه نسخه‌های RT و حالت S ویندوز 10 تصمیم گرفته تا ویندوز 10 لایت را آماده عرضه به بازار کند.

تا پیش از این نسخه‌های محدود شده ویندوز امکان نصب نرم افزارها از منابع نامشخص را نداشتند و کاربران آن‌ها تنها به استفاده از نرم افزارهای ارائه شده در مایکروسافت استور محدود بودند. این سرویس‌ها به دلیل عدم استقبال بسیاری از کاربران از ویندوز RT در سرفیس RT و ویندوز 10 اس در سرفیس لپ تاپ باعث شد تا شرکت مایکروسافت تصمیم به توقف توسعه این نسخه‌های محدود شده به کاربران شود. با این حال شرکت مایکروسافت همچنان تصمیم دارد تا با توسعه نسخه‌های محدود شده ویندوز کاربران را به استفاده ایمن از نرم افزارهای ارائه شده در مایکروسافت استور تشویق کند.

در این میان، شرکت مایکروسافت تصمیم دارد تا نسخه جدید محدود شده سیستم عامل خود را با عنوان ویندوز 10 لایت آماده عرضه کند. ویندوز 10 لایت با وجود اینکه امکان نصب و اجرای نرم افزارهای 64 بیتی را ندارد، به کاربران اجازه نصب نرم افزارهای win32 در کنار نرم افزارهای مبتنی بر پلتفرم ویندوز یونیورسال را نیز می‌دهد. بر این اساس کاربران می‌توانند به صورت بهینه‌تر و آزادانه‌تر از دستگاه‌های مبتنی بر این سیستم عامل محدود شده استفاده کنند.

شرکت مایکروسافت تصمیم دارد تا از این سیستم عامل در دستگاه‌های ارزان قیمت و مقرون به صرفه خود استفاده کند که از لحاظ کاربردی محدودیت کمتری نسبت به دستگاه‌های قدیمی‌تر دارند. بر این اساس محدودیت کلی دستگاه‌های ارزان قیمت مایکروسافت به امکان نرم افزارهای مبتنی بر معماری 64 بیت مربوط می‌شود و محدودیت دیگری را برای کاربران ایجاد نمی‌کند. پیش بینی می‌شود که مایکروسافت از این نرم افزار در زمستان 98 رونمایی کند و آن را آماده عرضه در برخی از دستگاه‌های سرفیس کند.

ویندوز 10 لایت یکی از مهم‌ترین تلاش‌های مایکروسافت برای عرضه دستگاه های ارزان قیمت تر بر پایه سیستم عامل ویندوز است که شاید در آینده منجر به عرضه تلفن‌های هوشمند مبتنی بر این سیستم عامل نیز بشود.

1 دیدگاه برای “ویندوز 10 لایت از نرم افزارهای Win32 پشتیبانی خواهد کرد

دیدگاهتان را بنویسید