ویندوز ست دوباره از طریق آپدیت‌های جدید باز می‌گردد

ویندوز ست دوباره از طریق آپدیت‌های جدید باز می‌گردد

شرکت مایکروسافت تصمیم دارد تا قابلیت ویندوز ست (Windows Sets) را دوباره به کاربران این سیستم عامل آماده عرضه کند.

ویندوز ست یکی از قابلیت‌های جدید سیستم عامل ویندوز بود که چند سال پیش آماده عرضه به کاربران اینسایدر شده بود. با این حال مایکروسافت به دلیل وجود باگ‌های متعدد تصمیم گرفت تا این نسخه را به‌طور کامل از آپدیت‌های بعدی حذف کند و کاربران عمومی به آن دسترسی پیدا نکردند.

در این میان، مشخص شده است که شرکت مایکروسافت تصمیم دارد تا در نسخه 2004 ویندوز که طی آپدیت 20H1 آماده عرضه به کاربران می‌شود، این قابلیت را به کاربران ارائه دهد. مایکروسافت تصمیم دارد تا در آینده نزدیک این قابلیت را دوباره در اختیار کاربران قرار دهد.

ویندوز ست به کاربران این امکان را می‌دهد تا چندین پنجره از اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهای مختلف را به صورت یک تب باز کنند و یک ست کاملاً جداگانه از اپلیکیشن‌ها را در کنار پنجره‌های دیگر باز کنند.

این قابلیت به دلیل باگ‌های زیاد امکان عرضه به صورت عمومی را نداشته و حالا مایکروسافت تصمیم گرفته تا دوباره شانس خود را برای عرضه این قابلیت به عمومی کاربران امتحان کند. بر این اساس کاربران ویندوز 10 و دستگاه‌های مبتنی بر این سیستم عامل که از سال 2020 میلادی اقدام به دانلود و نصب آپدیت‌های جدید این سیستم عامل می‌کنند می‌توانند به صورت مستقیم از قابلیت ویندوز ست استفاده کنند و پس از نصب آپدیت 20H1 اقدام به استفاده از آن برای مدیریت پنجره‌های باز شده در دستگاه خود کنند.

این قابلیت در کنار امکان استفاده از چندین دسکتاپ مجزا در سیستم عامل ویندوز به کاربران امکان بهره‌وری هوشمندانه‌تر و کاربردی‌تر از سیستم عامل ویندوز 10 را می‌دهد.

گفتنی است آپدیت 20H1 یا همان نسخه 2004 ویندوز 10 از همین حالا در حال توزیع به صورت تدریجی است و به زودی تمامی کاربران به آن دسترسی پیدا خواهند کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید