هشدار به کاربران سرفیس ها: اپلیکیشن‌های مدیریت باتری را نصب نکنید

هشدار به کاربران سرفیس ها: اپلیکیشن‌های مدیریت باتری را نصب نکنید

اخیراً گزارش‌های زیادی در مورد حضور اپلیکیشن‌های مختلف در زمینه مدیریت باتری دستگاه‌های ویندوزی در مایکروسافت استور منتشر شده که باعث خرابی دستگاه‌ها می‌شوند.
بر اساس گزارش‌های منتشر شده از طرف شرکت‌های امنیتی و تعدادی از کاربران، اپلیکیشن‌هایی که در مایکروسافت استور به منظور مدیریت باتری ویندوز 10 منتشر شده‌اند به صورت مستقیم باعث افزایش میزان مصرف سخت افزارهای به کار رفته در دستگاه‌ها می‌شوند و در نهایت میزان مصرف باتری را افزایش و در نهایت دوام آن را کاهش می‌دهند.
بررسی‌ها حاکی از آن است که این اپلیکیشن‌ها عمومی از جمله نرم افزارهای مخرب به حساب میایند که با به کار گیری سخت افزارهای به کار رفته در دستگاه‌های ویندوزی باعث افزایش میزان مصرف باتری دستگاه‌ها می‌شوند. این نرم افزارها به صورت نامحسوس اقدام به معدن کاوی ارزهای دیجیتالی در کامپیوترهای شخصی می‌کنند.
بررسی‌ها حاکی از آن است که این اپلیکیشن‌های مخرب صرفاً به نرم افزارهای توسعه یافته شده برای مدیریت باتری محدود نمی‌شوند، بلکه بسیاری از نرم افزارهای ارائه شده با عنوان وی پی ان و افزایش سرعت دستگاه‌ها در حقیقت باعث تخریب دستگاه و روند کارکرد بهینه آن‌ها می‌شوند.
با وجود انتشار خبرهای مربوط به مخرب بودن این اپلیکیشن‌ها، شرکت مایکروسافت به عنوان صاحب امتیاز استور این سیستم عامل هنوز هیچ اطلاعیه‌ای در این زمینه منتشر نکرده است. با وجود این مسئله پیش بینی می‌شود که مایکروسافت در آینده نزدیک بیش از 700 اپلیکیشن مخرب را از مایکروسافت استور حذف می‌کند.
بر این اساس، به کاربران سیستم عامل ویندوز و به خصوص سری محصولات سرفیس توصیه می‌شود تا به هیچ وجه اپلیکیشن‌های مخرب ارائه شده در مایکروسافت استور را نصب نکنند و به جای آن از نسخه لایسنس دار یک نرم افزار امنیتی قابل اعتماد استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید