نسخه 11 ترمینال ویندوز 10 آماده عرضه به کاربران می‌شود

نسخه 11 ترمینال ویندوز 10 آماده عرضه به کاربران می‌شود

شرکت مایکروسافت به تازگی یک آپدیت جدید از نسخه Preview ترمینال ویندوز 10 را آماده عرضه کرده است که تغییرات ویژه را به این نرم افزار مدیریت دستورهای متنی می‌دهد.

ترمینال که از همین حالا در مایکروسافت استور آماده عرضه شده است، به کاربران اجازه تغییرات و شخصی سازی‌های ویژه به همراه پشتیبانی از رابط کاربری با زبان‌های غیر انگلیسی را می‌دهد. گفتنی است که مایکروسافت کد آزاد این نرم افزار را نیز در مخازن گیت هاب آماده عرضه کرده است و از همین حالا کاربران می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

در این به روز رسانی، برخی از موارد نظیر فایل دیتابیس Settings.json اضافه شده است. این فایل در حقیقت همان فایل profiles.json که از این پس تغییر نام پیدا کرده تا به صورت بهینه‌تر امکان دسترسی داشته باشد و کاربران بتوانند از آن استفاده کنند.

در این به روز رسانی همچنین بخش fontFace بهینه سازی شده است تا امکاناتی را برای شخصی سازی هرچه بهتر بخش دستورهای متنی به کاربران ارائه دهند. کاربران همچنین می‌توانند تم‌های مختلف را در این بخش اضافه کنند.

برای دسترسی به ترمینال کافی است آپدیت‌های جدید سیستم عامل ویندوز 10 را دریافت کنید و پس از آن یکی از توزیع‌های لینوکسی مورد نظر خود را از مایکروسافت استور دریافت کنید. گفتنی است که این به روز رسانی‌ها امکان دسترسی به تمامی قابلیت‌های جدید ترمینال در ویندوز را می‌دهد و شما می‌توانید دستورهای لینوکسی را در این سیستم عامل وارد کنید.

گفتنی است که شرکت مایکروسافت در بازه زمانی 2016 تا 2017 میلادی امکان دسترسی به توزیع‌های لینوکسی را از طریق مایکروسافت استور برای کاربران فراهم کرده است و از همین حالا این قابلیت‌ها امکان استفاده بهینه را دارند. ترمینال یکی از بخش های جدا نشدنی از سیستم عامل های لینوکسی است و به همین دلیل شرکت مایکروسافت امکانات ویژه را برای کاربران این سیستم عامل ها در ویندوز 10 آماده ارائه کرده است تا از آن طریق به استفاده از نرم افزارهای این شرکت جذب شوند.

دیدگاهتان را بنویسید