مقایسه سه محصول اصلی خانواده سرفیس

مقایسه سه محصول اصلی خانواده سرفیس

مایکروسافت پس از حدود 5 سال از معرفی اولین محصول خانواده سرفیس، گزینه های متنوعی را در این محصولات جای داده است. خانواده سرفیس با تمرکز بر طراحی فوق العاده و شعار همیشگی مایکروسافت مبنی بر ارائه محصولی جایگزین برای لپ تاپ ها ساخته شده اند. در این میان سرفیس بوک یک لپ تاپ با صفحه نمایش جدا شونده است و تبلت های سرفیس پرو با استفاده از کیک استند و قابلیت اتصال به کیبورد، تعریف سنتی لپ تاپ ها و تبلت های امروزی را به طور کامل تغییر داده اند. در این مطلب سعی داریم تا تفاوت این محصولات و مزایا و معایب آنها را با هم مقایسه کنیم.
سرفیس بوک
از زمان معرفی لپ تاپ خانواده سرفیس حدود دو سال میگذرد و سرفیس لپ تاپ در این مدت توانسته جایگاه خود را در میان دنیای لپ تاپ ها و همچنین محصولات هیبریدی باز کند. سرفیس بوک اولین لپ تاپ تمام ساخت مایکروسافت با صفحه نمایش جدا شوند است. وزن بخش تبلت، در سرفیس بوک به طور فوق العاده ای کم است ولی در عین حال این محصول در زمان اتصال به کیبورد کمی سنگین تر از تبلت سرفیس پرو است. اما وجود باتری مجزا و کارت گرافیکی قدرتمند در بخش کیبورد میتواند جزو برتری های سرفیس بوک به نسبت تبلت سرفیس پرو به حساب بیاید. سرفیس بوک معمولا برای کسانی که به دنبال اجرا کار های سنگین گرافیکی و استفاده طولانی مدت بدون نیاز شارژ هستند توصیه میشود.
عمر باتری بخش تبلت حدود سه تا پنج ساعت بسته به نوع استفاده دوام میاورد و در حالت تبلت هیچ گزینه ای شبیه به کیک استند برای نگه داری تبلت در آن تعبیه نشده است. اما اگر سرفیس بوک را با اتصال بخش کیبرود و به عنوان یک محصولی با ماهیت اصلی لپ تاپ بررسی کنیم، خواهیم دید که سرفیس بوک نه تنها عمر باتری کمی ندارد، بلکه میتواند تا نزدیک ده ساعت بسته به نوع کارکرد دوام بیاورد و در عین حال قدرت پردازش مرکزی و گرافیکی آن بسیار فوق العاده است. سرفیس بوک میتواند لپ تاپی مناسب برای گرافیست ها، طراحان، مهندسین و گیمر ها باشد که آنها را داشتن تبلت بی نیاز میکند.
سرفیس پرو
از زمان معرفی سرفیس پرو کمتر از دو ماه میگذرد ماه این تبلت فوق العاده، حاصل تجربه مایکروسافت در ساخت دو نسل قبلی آن یعنی سرفیس پرو 3 و پرو 4 است. سرفیس پرو در حقیقت حاصل تلاش مایکروسافت برای تولید یک محصول هیبریدی فوق العاده بوده است. تا پیش از سری پروی محصولات خانواده سرفیس، بسیاری محصولات هیبریدی را به عنوان دستگاه هایی ناکارامد و غیر حرفه ای تلقی میکردند. اما مایکروسافت با معرفی سرفیس پرو 3 نظر بسیاری را در مورد این مسئله تغییر داد. سرفیس پرو نسخه ارتقا یافته این سری تبلت هاست که از پردازنده نسل هفتم بهره میبرد که در نسخه های پایین رده و میان رده، سیستم خنک کننده مکانیکی یا همان فن از آن حذف شده است.
تعبیه کیک استند در پنل پشتی، وزن سبک، ضخامت کم به همراه سخت افزار قوی عواملی هستند که سرفیس پرو را برای اکثر کاربرد های روزانه از کارهای تحصیلی و حرفه ای گرفته تا استفاده شخصی و حتی سرگرمی مناسب کرده است. مهم ترین مشخصیه این محصول آن است که با وجود ظاهری شبیه به تبلت که قابلیت حمل و تجربه کاربری را آسان تر کرده، دارای سخت افزار و نرم افزاری قوی است که باعث میشود بازدهی در کنار تجربه کاربری عالی و کم نظیر در کنار یک دیگر جای بگیرند. سرفیس پرو را میتوان برای تمام کارها، از استفاده شخصی گرفته تا حرفه و دانشجویی به همه افراد پیشنهاد کرد.
سرفیس لپ تاپ
سرفیس لپ تاپ در حقیقت پس از نسل اول سرفیس بوک و سرفیس بوک 2016، به عنوان سومین نسل از لپ تاپ های مایکروسافت عرضه شده است. یک لپ تاپ فوق العاده که به قول مایکروسافت برای استفاده های دانشجویی ساخته شده است. اما اگر کمی برروی طراحی سخت افزاری این محصول دقت کنید خواهید دید که سرفیس لپ تاپ تنها محصولی فوق العاده برای استفاده های دانشجویی به حساب نمیاید، پردازنده Core i5 به همراه قابلیت ارتقای سیستم عامل به نسخه پرو میتواند از این لپ تاپ به ظاهر دانشجویی، یک محصول فوق العاده کارامد برای کارهای حرفه ای بسازد.
شاید مهم ترین عیب سرفیس لپ تاپ به نسبت دو محصول دیگر، نداشتن قابلیت جدا سازی و استفاده به عنوان تبلت به حساب بیاید. که البته با توجه به قیمت پایین تر آن، عیب مشهودی محسوب نمیشود. طراحی فوق العاده زیبای سرفیس در رنگ های متنوع و بدنه فابریکی آن، تجربه لذت بخشی از استفاده را به ارمغان میاورد. لپ تاپ 13.5 اینچی مایکروسافت با وجود اینکه یک محصول هیبریدی به حساب نمیاید و تقریبا یک لپ تاپ میان رده است، اما بازدهی بهتری به نسبت بسیاری از لپ تاپ های مشابه خود در بازار رقابت جویانه امروز دارد.

2 دیدگاه برای “مقایسه سه محصول اصلی خانواده سرفیس

دیدگاهتان را بنویسید