مایکروسافت به یک شرکت یک تریلیون دلاری تبدیل شد

مایکروسافت

پس از شرکت اپل و آمازون حالا نوبت مایکروسافت است که به عنوان یک شرکت یک تریلیون دلاری شناخته شود. بر اساس بررسی‌های انجام شده شرکت مایکروسافت توانسته به ارزش یک تریلیون دلار برای فروش محصولات نرم افزاری و سخت افزاری خود تبدیل شود.

مایکروسافت تنها چند روز پیش گزارش مالی خود برای فروش محصولات سرفیس را منتشر کرده بود و طی آن اعلام کرده بود که این محصولات 4 درصد رشد در میزان افزایش فروش محصولات نسبت به سال گذشته داشته‌اند. مایکروسافت در حال حاضر دو کسب و کار مهم سخت افزاری دارد که شامل سری محصولات کامپیوتری همراه سرفیس و کنسول‌های بازی ایکس باکس می‌شود. بر این اساس مشخص شده است که فروش محصولات سرفیس یکی از پر سودترین تجارت‌ها و کسب و کارهایی بوده است که مایکروسافت تاکنون در زمینه عرضه محصولات سخت افزاری شروع کرده است.

این شرکت در زمان عرضه محصولات سرفیس از سال 2012 توانسته نوعی جدید از کامپیوترهای همراه شخصی را آماده عرضه به بازار کند که در نوع خود بسیار تأثیر برانگیز و ویژه بوده است. از طرف دیگر این شرکت با توسعه و عرضه کنسول‌های ایکس باکس توانسته بیش از یک سوم سهم کنسول‌های بازی در سراسر جهان را از آن خود کند.

تمامی این مسائل در کنار فروش محصولات نرم افزاری نظیر سیستم عامل ویندوز، بسته نرم افزاری آفیس و دیگر نرم افزاری مخصوص کسب و کارهای مختلف توانسته درآمد بسیار زیادی را از آن خود کند.

عرضه باکیفیت‌تر سرفیس ها در کنار توسعه هوشمندانه‌تر سیستم عامل ویندوز 10 باعث شده تا این شرکت سهام بیشتری از شرکت‌های رقیب خود نظیر اپل داشته باشد. مایکروسافت در حالی سهام بیشتری به دست آورده است که شرکت اپل با کاهش و اقت شدید فروش محصولات خود در بازار جهانی مواجه شده است و ردموندی‌ها به طور مشخص از این زمان برای کسب موفقیت هر چه بیشتر در برابر رقبای اصلی خود استفاده کرده‌اند و توانسته‌اند محصولات سخت افزاری بیشتری را در بازار جهانی به فروش برسانند.

دیدگاهتان را بنویسید