مایکروسافت با عرضه سرفیس رکورد فروش آیپد را شکاند

مایکروسافت با عرضه سرفیس رکورد فروش آیپد را شکاند

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در فصل سوم مالی 2018، سری محصولات سرفیس میزان فروش بیشتری نسبت به تبلت‌های آیپد شرکت اپل داشته‌اند.

آیپدها همیشه یکی از رقیب‌های اصلی سرفیس ها بوده‌اند که تا به امروز اپل در این رقابت نتیجه‌ای موفقیت آمیز تر داشته است. اما حالا مشخص شده است که سرفیس ها در فصل سوم مالی سال 2018 میلادی موفقیت بیشتری نسبت به سری محصولات اپل داشته‌اند.

در این بازه زمانی 316 هزار دستگاه سرفیس در اروپای شرقی به فروش رسیده است که 40 درصد از آن‌ها به سرفیس گو اختصاص دارد. این مسئله به طور مشخص نشان می‌دهد که سرفیس گو موفق‌ترین محصول مایکروسافت در سال 2018 بوده است و پس از آن کامپیوترهای قدرتمند سرفیس بوک و سرفیس پرو به ترتیب در مقام دوم و سوم قرار دارند.

مایکروسافت در این بازه زمانی موفق شده تا 30 هزار دستگاه سرفیس بوک را در اروپای شرقی به فروش برساند و همچنین 205 هزار دستگاه سرفیس پرو از هر نسلی را در این منطقه به فروش برسانند.

این مسئله به طور مشخص نشان می‌دهد که مایکروسافت با تولید و عرضه محصولات با کیفیت و هوشمند از هر رده قیمتی توانسته در یکی از مهم‌ترین بازارهای جهان، یعنی اروپای غربی موفق‌تر از اپل عمل کند. از طرف دیگر، این اطلاعات نشان می‌دهند که سرفیس گو به دلیل قیمت بسیار پایین و اندازه بسیار کوچک که قابلیت حمل آن را افزایش می‌دهد، به عنوان محبوب‌ترین دستگاه ویندوزی در میان کاربران اروپایی به حساب میاید.

گفتنی است که این اطلاعات توسط موسسه IDC منتشر شده که به صورت سه ماهه اطلاعات مربوط به فروش محصولات کامپیوتری و ویندوزی را منتشر می‌کند و در آن میزان فروش محصولات هر یک از شرکت‌ها را با یک دیگر مقایسه می‌کند. در نتیجه گزارش آخر این موسسه شرکت مایکروسافت با راه اندازی کسب و کار سرفیس به سودآوری تجاری بسیار زیادی رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید