مایکروسافت اج امکان پین کردن وب سایت‌ها در تسکبار را فراهم کرد

مایکروسافت اج امکان پین کردن وب سایت‌ها در تسکبار را فراهم کرد

شرکت مایکروسافت پس از چند ماه تلاش برای توسعه مرورگر اینترنتی مایکروسافت اج با هسته متن باز کرومیوم در نهایت نسخه بتای آن را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده است که در بررسی‌های اولیه آن مشخص شده است که کاربران می‌توانند وب سایت‌ها را در تسکبار آن پین کنند.

این مرورگر که با عنوان Microsoft Edge Canary شناخته می‌شود به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از هسته مرورگر متن باز کرومیوم به بسیاری از قابلیت‌های جدید دسترسی داشته باشند که تا پیش از این در نسخه‌های پیشین این نسخه آماده عرضه نشده بودند.

نسخه‌های بتای مایکروسافت اج که از همین حالا در اختیار توسعه دهندگان و کاربران عضو برنامه اینسایدر قرار گرفته است به کاربران اجازه پین کردن صفحات وب مختلف در تسکبار را می‌دهد.

بر این اساس کاربران برای دسترسی به یک وب سایت مشخص دیگر لزوماً نیازی به مراجعه به مرورگر وب و باز کردن سایت مورد نظر ندارند و به راحتی می‌توانند با یک کلیک یا تپ در دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز که دارای نمایشگر لمسی هستند، به وب سایت‌های مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.

این قابلیت علاوه بر افزایش سرعت فرایند استفاده و دسترسی به وب سایت‌های مختلف، روند دسترسی به سرویس‌های مبتنی بر وب  و وب اپلیکیشن‌ها را نیز آسان‌تر می‌کند تا کاربران برای دسترسی به سرویس‌های مختلف نیازی به نصب اپلیکیشن اختصاصی سرویس‌ها را نداشته باشند و به صورت سریع نسخه وب آن‌ها را در دستگاه‌های خود باز کنند.  گفتنی است که مایکروسافت اج مبتنی بر هسته کرومیوم در حال حاضر در دست تست و بررسی قرار دارد و در آینده نزدیک آماده عرضه به عموم کاربران خواهد شد؛ با این حال کاربرانی که عضو برنامه اینسایدر هستند می‌توانند از همین حالا نسخه‌های وب آن را دانلود و روی وب سایت خود نصب کرده و قابلیت های آن را مورد تست قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید