قابلیت Always-on-Top Mode در ماشین حساب ویندوز 10 اضافه شد

ماشین حساب ویندوز 10

شرکت مایکروسافت در توسعه و عرضه آپدیت‌های جدید ویندوز 10 که در حال حاضر در اختیار کاربران اینسایدر قرار گرفته امکان فعال سازی Always-on-Top برای ماشین حساب ویندوز 10 را به کاربران ارائه داده است.

بر این اساس کاربران در آینده نزدیک و با دانلود و نصب این آپدیت جدید ماشین حساب را در زمان استفاده و محاسبه‌های مختلف روی بالای تمامی پنجره‌ها قرار دهند و این اپلیکیشن دیگر در پشت نرم افزارها و پنجره‌های دیگر پنهان نمی‌شود. مایکروسافت با توسعه این ابزار یکی از درخواست‌های مهم کاربران را پاسخ داده تا از آن طریق کاربران بتوانند به صورت بهینه و سریع به امکانات محاسباتی در حین انجام کارهای دیگر خود دسترسی داشته باشند.

استفاده از ماشین حساب یکی از مهم‌ترین بخش‌های کاربری ویندوز 10 و هر یک از کامپیوترهای شخصی به حساب می‌آید و کاربران تلاش دارند تا در کنار باز بودن پنجره‌های مختلف از این نرم افزار برای انجام محاسبات خود نیز استفاده کنند. در این میان مایکروسافت در توسعه و عرضه آپدیت 18956 ویندوز 10 امکانات ویژه‌ای را به کاربران ارائه داده است که از آن طریق می‌توانند ماشین حساب ویندوز را در بالاترین بخش سیستم عامل قرار دهند.  البته مایکروسافت در توسعه این قابلیت اندازه ماشین حساب را کوچک‌تر کرده تا اختلال در رابط کاربری ویندوز ایجاد نکند.

گفتنی است که این قابلیت در حال حاضر در مرحله‌های تست قرار دارد و کاربران عادی امکان دسترسی به آن را نخواهند داشت. با این حال قابلیت قرار دادن ماشین حساب ویندوز در حالت تاپ در میان پنجره‌ها در حال حاضر در اختیار کاربران عضو برنامه اینسایدر قرار گرفته است و در آینده نزدیک نیز در آپدیت 20H1 در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. گفتنی است کاربران در حال حاضر با استفاده از اپلیکیشن‌های شخص ثالث نظیر 4T Minimizer می‌توانند از این ابزار برای قرار دادن هر یک از اپلیکیشن‌های مختلف در حالت تاپ استفاده کنند و لزوماً محدودیتی برای استفاده از ماشین حساب برای انجام این کار نخواهند داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید