فرایند ساخت دوربین سرفیس نئو و سرفیس دو هنوز تمام نشده است

فرایند ساخت دوربین سرفیس نئو و سرفیس دو هنوز تمام نشده است

شرکت مایکروسافت در اکتبر 2019 از سری محصولات جدید سرفیس خود رونمایی کرد که در میان آن‌ها در دستگاه با نمایشگر دوگانه نیز حضور داشتند. اما حالا مشخص شده است که فرایند ساخت دوربین سرفیس نئو و سرفیس دو به پایان نرسیده است و به همین دلیل مایکروسافت این محصولات را آماده تولید انبوه نکرده است.

در تصاویر منتشر شده و نسخه‌های ابتدایی این دو محصول، در جریان کنفرانس مایکروسافت حفره مربوط به دوربین وجود داشت؛ اما مایکروسافت هیچ جزئیاتی در مورد مشکلات مربوط به تعبیه سنسور دوربین در این دو محصول را به کاربران و خبرگزاری‌ها ارائه نداده بود.

اما حالا در یکی از پتنت های اخیراً به ثبت رسیده مایکروسافت مشخص شده است که این شرکت به‌تازگی اقدام‌های لازم برای توسعه و تعبیه دوربین سرفیس نئو و سرفیس دو را انجام داده است. بر این اساس مایکروسافت جدیداً تصمیم به رفع این کمبود بزرگ در سری محصولات جدید سرفیس خود کرده است و تصمیم دارد تا در آینده نزدیک فرایند توسعه و عرضه این محصولات را آغاز کند.

در پتنت جدیدی که از مایکروسافت به دست آمده مشخص شده که این شرکت در حال تست قابلیت‌های مربوط به عمق و طیف‌های چندگانه در دوربین این محصولات است. دوربین سرفیس نئو و سرفیس دو می‌توانند بر اساس پیکسل‌ها و طیف‌های دریافتی توسط آن‌ها تصویر محیط خود را تشخیص دهند و آن را به دستگاه انتقال دهند.

این فرایند و ایده جدیدی که مایکروسافت در توسعه دوربین دو دستگاه جدید سرفیس در نظر گرفته به این دستگاه‌ها کمک می‌کند تا عمق تصاویر را نیز تشخیص دهد و به صورت هوشمندتر تصاویر گوناگون را آماده ثبت یا ارسال از طریق سرویس‌های آنلاین کنند.

با توجه به این موضوعات پیش بینی می‌شود که سرویس نئو و سرفیس دو در آینده نزدیک به مرحله تولید انبوه برسند.

دیدگاهتان را بنویسید