فایرفاکس بتا با قابلیت بلاک کردن تبلیغات داخلی منتشر شد

فایرفاکس بتا با قابلیت بلاک کردن تبلیغات داخلی منتشر شد

توسعه دهندگان فایرفاکس در عرضه جدیدترین نسخه این مرورگر محبوب اقدام به ارائه قابلیت بلاک کردن و حذف تبلیغات داخلی کرده‌اند. فایرفاکس تا پیش از این اعلام کرده بود که فعالیت‌های کاربران را ردیابی می‌کند و طی آن تبلیغاتی هوشمند را به کاربران نشان می‌دهد که این مسئله در چند ماه گذشته با موجی از اعتراضات میان کاربران مواجه شده است و حالا موزیلا تصمیم گرفته تا امکانی ویژه را برای مخالفان این قابلیت ارائه دهد.

بر همین اساس در نسخه بتای تست کنندگان فایرفاکس امکان حذف سیستم تبلیغات هوشمند داخلی اضافه شده است و کاربران می‌توانند با فعال کردن آن به صورت ایمن‌تری از مرورگر فایرفاکس خود استفاده کنند. البته لازم به ذکر است که موزیلا فعلاً نسخه 64 بیتی بتای این مرورگر جدید را به این قابلیت مجهز کرده است و هنوز کاربران نسخه‌های دیگر امکان استفاده از آن را ندارند.

علاوه بر این، سیستم تبلیغ افزونه‌ها نیز در نسخه بتای جدید فایرفاکس دستخوش تغییرات زیادی شده است که طی آن کاربران می‌توانند سیستم توصیه گر فایرفاکس برای افزونه‌های مختلف را خاموش کنند. کاربران برای استفاده از این قابلیت کافی است در صفحه مدیریت افزونه‌ها گزینه Manage Recommendation Settings را زده و تیک‌های مربوط به نشان دادن تبلیغات داخلی را حذف کنند.

گفتنی است که این نسخه از مرورگر فایرفاکس فعلاً در مرحله تست‌های بتا قرار دارد و کاربران عادی به آن دسترسی ندارند. با این حال این نسخه قرار است پس از انجام تست‌های مختلف به صورت عمومی آماده عرضه به بازار شود و کاربران می‌توانند آن را از طریق آپدیت‌های عمومی دریافت کنند. بر همین اساس، در بخش مدیریت آپدیت‌های فایرفاکس در آینده نزدیک به روز رسانی جدید آماده عرضه خواهد شد. علاوه این کاربران می‌توانند از طریق نصب کامل و دوباره این مرورگر نیز به این قابلیت دسترسی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید