CPU سرفیس پرو 7 و سرفیس لپ تاپ 3 احتمالاً با پردازنده‌های AMD تولید می‌شوند

CPU سرفیس پرو 7 احتمالاً با پردازنده‌های AMD تولید می‌شوند

گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که شرکت مایکروسافت تصمیم دارد تا در آینده نزدیک همکاری خود را با اینتل کاهش دهد و CPU سرفیس لپ تاپ 3 و CPU سرفیس پرو 7 را با پردازنده‌های تولید شده توسط شرکت AMD آماده عرضه کند.

این گزارش توسط وب سایت Petri منتشر شده که حاکی از آن است که شرکت مایکروسافت در همکاری با اینتل با مشکلات بسیار زیادی مواجه شده است و به همین دلیل مایکروسافت تصمیم دارد تا سطح همکاری خود را با این شرکت کاهش دهد و پردازنده سرفیس لپ تاپ 3 و CPU سرفیس پرو 7 را با پردازنده‌های AMD آماده عرضه شود.

مایکروسافت تا پیش از این تلاش‌های ناموفقی برای عرضه محصولات مبتنی بر پردازنده‌های Zen+ و کارت‌های گرافیکی Vega داشته است و به همین دلیل همکاری خود را با انویدیا آماده عرضه کرده بود. وب سایت Petri اعلام کرده که سری پردازنده اسکای لیک و مشکلات مربوط به آن‌ها در نسخه‌های قبلی سری محصولات سرفیس عامل اصلی عدم تمایل مایکروسافت برای ادامه همکاری با اینتل است و این شرکت تصمیم دارد تا برای سال جاری میلادی همکاری خود را کاهش دهد.

چالش مایکروسافت برای تامین CPU سرفیس پرو 7

کاهش همکاری مایکروسافت با اینتل در زمینه تأمین پردازنده‌های مرکزی اینتل به منزله قطع همکاری کامل این دو شرکت نیست و مایکروسافت در برخی از محصولات استراتژیک خود همچنان تصمیم به استفاده از پردازنده‌های اینتل دارد . مایکروسافت از همین حالا فرایند طراحی و تامین پردازنده سرفیس لپ تاپ 3 و CPU سرفیس پرو 7 را با معماری جدید و درگاه ارتباطی USB-C را آغاز کرده است. این پروژه تحت عنوان Carmel مشخص شده است قرار است فرایند ساخت و توسعه محصولات جدید سخت افزاری مایکروسافت را آغاز کند که به‌احتمال زیاد در پاییز سال جاری میلادی و مشخصاً در اکتبر 2019 آماده معرفی و عرضه به بازار خواهند شد.

مایکروسافت طبق رسم هر ساله خود احتمالا در اکتبر 2019 رویدادی ویژه را برای معرفی محصولات سخت افزاری جدید خود برگزار میکند.

دیدگاهتان را بنویسید