روند نصب درایورهای ویندوز 10 در آپدیت 2020 تغییر کرد

آپدیت بزرگ ویندوز نصب درایورهای ویندوز

شرکت مایکروسافت به تازگی از آپدیت جدید سیستم عامل خود رونمایی کرده و حالا به صورت رسمی اعلام کرده که روند نصب درایورهای ویندوز 10 در این به روز رسانی بهبود یافته است. 

شرکت مایکروسافت در توضیحات اخیر خود اعلام کرده که از این پس دستگاه‌هایی که به تازگی سیستم عامل ویندوز 10 را اجرا می‌کنند، امکاناتی جدید برای نصب درایورها خواهند داشت. کاربران از طریق بخش Windows Update می‌توانند از این پس به درایورهای ویندوز 10 دسترسی داشته باشند و هر نسخه‌ای که بخواهند را برای نصب انتخاب کنند. 

این قابلیت قرار است از پنجم نوامبر 2020 آماده عرضه به کاربران شود، بر این اساس پیش بینی می‌شود که از هفته آینده کاربران سیستم عامل ویندوز می‌توانند آپدیت‌های انتخابی را مشاهده و درایورهای ویندوز را با انتخاب و میل خود روی دستگاه‌ها انتخاب کنند. 

این قابلیت در حقیقت بخشی از آپدیت بزرگ شرکت مایکروسافت برای ویندوز 10 در نیمه دوم سال 2020 میلادی است که به زودی در اختیار تمامی کاربران قرار خواهد گرفت. 

این تغییرات شامل دو مورد مهم می‌شود که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت:

روند نصب درایورهای ویندوز 10

درایورهای اصلی از این پس به صورت اتوماتیک روی کامپیوترها نصب خواهند شد. این قابلیت تا پیش از این نیز به کاربران ارائه شده بود، اما تفاوت نسخه جدید در این است که کاربران می‌توانند پلاگین های انتخابی درایورهای قطعات اصلی را روی دستگاه خود نصب نکنند. 

در آپدیت‌های جدید، کاربران می‌توانند درایورها را به صورت انتخابی روی دستگاه نصب کنند. اگر از یک قطعه سخت افزاری بیش از یک درایور وجود داشته باشد، کاربران می‌توانند بین نصب نسخه‌های مختلف آن انتخاب کنند. برای این کار کافی است به بخش Settings > Update & Security > Windows Update > View optional updates رفته و نسخه مورد نظر را انتخاب کرد. 

این به روز رسانی قرار است از 5 نوامبر 2020 آماده عرضه به تمام کاربرانی شود که آپدیت جدید سیستم عامل ویندوز 10 را نصب می‌کنند. 

 

دیدگاهتان را بنویسید