راهنمای خرید امتداد پارسه برای مجموعه دستگاه های مایکروسافت سرفیس

راهنمای خرید امتداد پارسه برای مجموعه دستگاه های مایکروسافت سرفیس

امروزه تصمیم گیری برای خرید یک دستگاه هوشمند، یکی از سخت ترین کارهای ممکن است. لپ تاپ ها و تبلت های موجود در بازار بسیار متنوع هستند و قدرت و قابلیت هر محصول، با محصول دیگر متفاوت است. این باعث میشود تا خیلی از افراد برای خرید لپ تاپ یا تبلت مدت زیادی سردرگم باشند. بیشتر افراد یک دیدگاه خاص برای خرید دستگاه مناسب دارند و به راحتی محصول مورد نظر خود را پیدا میکنند. اما بعضی دیگر در میان تعداد زیاد گزینه ها، گیج و سردرگم میشوند. در این مطلب ما سعی کرده ایم تا یکی از محبوب ترین، قدرتمند ترین و پرکاربردترین محصولات هوشمند در چند سال اخیر، یعنی سری محصولات مایکروسافت سرفیس را به شما معرفی کنیم.
اولین و مهمترین چیزی که باید در خرید لپ تاپ برای خود مشخص کنید، کارایی و هدف شما از خرید یک دستگاه هوشمند است. شما باید بدانید که چه دستگاهی برایتان مناسب است. به طور کلی، وزن کم و طراحی بهینه، بازدهی و قدرت پردازش، قیمت مناسب، عمر باتری بالا، صفحه نمایش و قدرت پخش صدای با کیفیت از مهم ترین فاکتور ها برای خرید یک لپ تاپ هستند.
Microsoft Surface Pro 4:
Surface Pro 4
خلاقیت و ابتکار مایکروسافت دردنیای خودش بسیار معنی دار است و نمی‌توان آنرا با دیگر نمونه های موجود مقایسه کرد. با وجود سرفیس پرو 4، دیگرخبری از سیستم عامل های محدودکننده مانند اندروید یا iOS نیست. این دستگاه مجهز به سیستم عامل ویندوز 10 است و میتواند علاوه بر اجرای برنامه های مایکروسافت استور، برنامه های کلاسیکی که همواره برروی لپتاپهای ویندوزی مورد استفاده قرارمیگرند را نیز، نصب کرد. درحقیقت این دستگاه همواره مخلوطی از تبلت و لپ تاپ است که درعین حال بسیار کوچک، سبک، و قابل حمل است. این دستگاه هیبریدی در ابتدا به صورت یک تبلت است که با اتصال یک کیبورد مغناطیسی، تبدیل به جایگزینی مناسب برای لپ تاپ ها میشود. قیمت این دستگاه، بستگی به کانفیگ مورد نظر شما دارد. سرفیس پرو 4 در کانفیگ ها و قیمت های متفاوت به بازار عرضه میشود. اگر به دنبال دستگاهی میگردید که هم کار لپ تاپ و هم تبلت را به صورت یک جا برایتان انجام دهد، ما سرفیس پرو 3 را به شما پیشنهاد میکنیم. با این وجود سرفیس پرو 4 را میتوان بسته به کانفیگ مختلف به بیشتر افراد توصیه کرد. سرفیس پرو 4 با کانفیگ های متفاوتی که دارد میتواند با قدرت یک لپ تاپ کار کند و در عین حال به خاطر وزن بسیار پایینش میتوان آن را به راحتی همه جا با خود برد.
Microsoft Surface 3:
surface3red
سرفیس 3 را میتوان برادر کوچکتر، سبکتر، بی سر و صدا تر و ارزان تر سرفیس پرو 3 نامید. سرفیس 3 به شکل کاملا تاثیرگذاری کوچکتر و ارزانتر والبته دارای بازدهی کمتر از سرفیس پرو 3 و پرو 4 است. صفحه نمایش سرفیس 3 ،10.8 اینچ است و بدنه این تبلت از آلیاژ منیزیم-آلمینیوم ساخته شده است و میتوان به راحتی در سه موقعیت متفاوت از آن استفاده کرد: میتوان آن را به صورت یک تبلت که به راحتی روی میز میایستد، و یا یک تبلت همراه که به راحتی میتوان در هنگام حرکت از آن استفاده کرد و یا یک لپ تاپ کوچک که به راحتی میتوان تمام کارهای اصلی خود را با آن انجام داد از سرفیس 3 استفاده کرد. سرفیس 3 مانند برادران بزرگ تر خودش جایگزینی مناسب برای لپ تاپ ها است و میتوان آنرا به صورت هم زمان یک تبلت و یک الترابوک نامید. سرفیس 3 مدل جدید تر و در عین حال ارزان تر سرفیس پرو 3 است که با قیمتی پایین تر تولید شده است. سرفیس 3 بیشتر برای دانشجو ها، خبر نگارها و اغلب کسانی که به دنبال یک دستگاه سبک برای اجرای کارهای آفیس، وب گردی و تماشای فیلم میگردند؛ توصیه میشود.

Microsoft Surface Book:
Book
اولین نسل لپ تاپ شرکت مایکروسافت با نام سرفیس بوک معرفی شد. این دستگاه قدرتمند، زیبا، و جذاب و در عین حال بسیار سبک تر از بسیاری از لپ تاپ های موجود در بازار است .سرفیس بوک، شاید در نگاه اول مانند همان تبلت سرفیس پرو 4 به نظر برسد که کیبورد آن به شکل مغناطیسی و با ظاهری لپ تاپی شکل تولید شده است. اما اشتباه نکنید، تفاوت سرفیس بوک با سرفیس پرو 4 تنها در کیبورد مغناطیسی زیبا نیست، بلکه این لپ تاپ از لحاظ سخت افزاری و توانایی، بسیار قدرتمندتر سرفیس پرو 4 است. تعداد پورت و اتصالات بیشتر شده و حتی اینبار اسلات کارت حافظه نیز به دستگاه اضافه شده است. از همه مهم تر اینکه در سرفیس بوک یک کارت گرافیک انویدیا در بخش کیبورد تعبیه شده است تا کار های گرافیکی را بهتر از تبلت سرفیس پرو 4 و پرو 3 انجام دهد.
همچنین لولا های مغناطیس کبیورد باعث میشود تا سرفیس بوک مانند تبلت های سرفیس دیگر نیازی به پایه نگه دارنده نداشته باشد و به راحتی بتواند مانند دیگر لپ تاپ ها به صورت عمودی با زاویه دلخواه بتواند رو میز و یا روی پا بایستد. در عین حال، یکی از بزرگ ترین عیب هایی که همواره بر تبلت سرفیس میگرفتند این بود که با اینکه تبلت سرفیس میتواند کار های یک لپ تاپ را به خوبی انجام دهد، اما میزان تعادل آن در حین نشستن و زمانی که دستگاه را روی پا قرار میدهیم کم است. مایکروسافت حالا به لطف وجود کیبورد لولادار مغناطیسی سرفیس بوک این مشکل را حل کرده است و از لحاظ مهندسی و طراحی کار خود را به اوج رسانده است. در عین حال، با وجود تمام ویژگی های شگفت انگیزی که سرفیس بوک به عنوان یک لپ تاپ دارد، میتوان آن را یک دستگاه شگفت انگیز دانست که میتواند کاربر خود را به راحتی از داشتن تبلت بی نیاز کند. مایکروسافت همواره سعی کرده تا هویت تبلت بودن سرفیس پرو را نگه دارد و حالا میخواد دستگاهی هیبریدی با هویت اصلی یک لپ تاپ ارائه دهد که میتوان آن را “لپ تاپی جایگزین تبلت” خواند. از نظر کارایی نیز میتوان گفت که سرفیس بوک تمامی خصوصیات سرفیس پرو 4 را در خود گنجانده و اتفاقا از آن قوی تر و قدرتمند تر هم هست. سرفیس بوک دارای قلم استایلوس برای طراحی و یادداشت است و در عین حال دارای صفحه نمایش باکیفیت عالی است و در با وجود سیستم عامل ویندوز 10 و نرم افزار های کاربری، یکی از بهترین دستگاه های همراه به شمار میرود.
با تمام این تفاسیر، سرفیس بوک را میتوان برای گرافیست ها، مهندس ها و معمار ها و برنامه نویس ها توصیه کرد. چرا که سرفیس بوک علاوه بر ظاهری زیبا و وزنی سبک و قابلیت حمل بسیار بالا، قدرت اجرای پردازش های سنگین را دارد و در عین حال با وجود باتری دوگانه سرفیس بوک، میتوان آن را برای مدت طولانی بدون نیاز به برق روشن نگه داشت.

حال سوال اصلی در این است که کدام یک از این سه نوع دستگاه برای شما مناسب است؟
1: اگر شما به دنبال دستگاهی برای اجرای کارهای روزمره دیجیتال و اینترنتی خود مانند وب گردی، بررسی ایمیل ها و اجرا بسته نرم افزاری آفیس میگردید، هر دو دستگاه سرفیس پرو 4 و سرفیس 3 میتواند برای شما مناسب باشد و تنها باید میان سایز دو دستگاه و کانفیگ های مختلف، دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید.
2. اگر کیبورد و قابلیت تایپ دستگاه برای شما مهم تر از صفحه نمایش لمسی دستگاه است، میتوان به شما سرفیس بوک را پیشنهاد کرد؛ چرا که سرفیس بوک دارای کیبورد مستحکم تری به نسبت دو دستگاه دیگر است. علاوه بر اینکه سرفیس بوک به صورت پیشفرض دارای کیبورد در پکیج خود است و شما دیگر نیازی به تهیه جداگانه کیبورد ندارید.
3. اگر شما از دسته کسانی هستید که به قدرت پردازشی دستگاه بیشتر اهمیت میدهید، سرفیس پرو4 و سرفیس بوک با کانفیگ بالاتر به شما پیشنهاد میشود مثلا سرفیس پرو 4 و سرفیس بوک با پردازنده های Core i5 و Core i7 و میزان حافظه رم بالا مثل 8 یا 16 گیگ
4. اگر قابلیت حمل دستگاه برای شما مهم تر از هر چیز دیگری است، پیشنهاد میشود بین سرفیس پرو 4 و سرفیس 3 دستگاه خود را انتخاب کنید چرا که وزن این دو دستگاه از سرفیس بوک بسیار کمتر است و حتی به جرات میتوان گفت که وزن این دستگاه ها، از نصف وزن متوسط لپ تاپ های موجود در دنیا نیز پایین تر است.
5. یکی از مهم ترین فاکتورها در خرید اینگونه محصولات، قیمت مناسب آنها است. مسلما هرچه قدر قدرت پردازشی دستگاه بالاتر میرود، قیمت آن نیز گران تر میشود. پس اگر به دنبال دستگاهی با قیمت پایین هستید، توصیه میشود بین سرفیس 3 و سرفیس پرو 4 با کانفیگ های پایین گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید، اما اگر به دنبال دستگاهی قدرتمند تر میگردید؛ قائدتا دستگاه مورد نظر شما گران تر میشود.

34 دیدگاه برای “راهنمای خرید امتداد پارسه برای مجموعه دستگاه های مایکروسافت سرفیس

  1. سعید گفته:

    من یه تبلتی میخوام کارهای روزمره مو بتونم انجام بدم . حتی کانفیگ core3 هم بالاست ( برای تایپ و وبگردی و … )
    مایکروسافت به فکر بازار پایین رده ها نیست

    • faraji گفته:

      دوست عزیز! مایکروسافت سرفیس پرو 4 با پردازنده Core M3 و 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت SSD را دقیقا برای کارهای رده پایین و تنها وب گردی طراحی کرده است

  2. مرتضی گفته:

    سلام و خسته نباشید
    محصولات متنوعی دارید ، من به دنبال خرید یک کیبورد خوب از نظر ارگونومی جهت تایپ سریع تر و راحتر وهمچنین کارایی بیشتر هستم که رسیدم به کیبورد جدید Brydge keyboard12.3inch
    من مشتاقانه منتظر ورود این کیبورد و لوازم جانبی دیگر سرفیس پرو3 هستم تا خریداری کنم ،ایا این کیبورد بین محصولات شما جایی داره یا نه؟
    سپاسگذارم

  3. shayan گفته:

    سلام، آیا در تبلت های سرفیس پرو 4 با پردازنده core i7 نرم افزارهای طراحی مکانیکی از قبیل catia و یا solidworks و یا حتی powermill قابل نصب و اجرا می باشد؟؟ با تشکر

    • faraji گفته:

      به طور مستقیم خیر. سرفیس 3 دقیقا مانند یک لپ تاپ میان رده کار میکند. و تمام برنامه های کامپیوتر را اجرا میکند. بر همین اساس شما میتوانید از طریق برنامه های شبیه ساز مانند Blue stack اقدام به نصب برنامه های اندروید کنید.

    • faraji گفته:

      منظور از تبلت هیبرید کارایی این است که سرفیس میتواند به عنوان یک تبلت و در عین حال به صورت همزمان به عنوان یک لپتاپ کار های روزمره کاربر را انجام دهد
      سرفیس دستگاهی با ظاهری تبلت و کارایی لپ تاپ است
      سرفیس میتواند برنامه های ویندوزی که در تمام لپ تاپ ها و کامپیوتر های PC از آن دیده اید را اجرا کند
      علاوه بر آن شما میتوانید از طریق نرم افزار های شبیه ساز نظیر BlueStack تمام برنامه های اندروید را نیظ اجرا کنید.

  4. faram گفته:

    با این توضیح نمیشه گفت هیبرید. چرا كه تمام تبلتهای ویندوزی هم میتونن با نصب نرم افزارهای بلو استك برنامه اندروید رو اجرا كنن.
    شنیده بودم كه تفاوت سرفیس پرو با سرفیس در اجرای اندرویده.

    • faraji گفته:

      بله میشود.سرفیس ها درایو های مخصوصی برای خواندن سی دی و دی وی دی دارند
      شما میتوانید برنامه های کرک شده بر روی سرفیس نصب کنید. با این حال ویندوز روی سرفیس ها سریال نامبر تایید شده دارد و مسئولیت خرابی آن به دلیل کرک برنامه ها با خودتان است.

    • faraji گفته:

      پشتیبانی از قلم استایلوس و نمایشگر لمسی باعث میشود تا سرفیس ها برای کار با دیجیتال پینت بسیار مناسب باشند. البته اگر به صورت حرفه ای این کار را انجام میدهید، توصیه میشود تا از نسل جدید سرفیس پرو استفاده کنید. چرا که سرفیس پرو 2017 سرعت پاسخگویی بهتری روی قلم استایلوس دارد. همچنین این مدل سرفیس، پشتیبانی بهتری با سرفیس دایل دارد که برای دیجیتال پینت بسیار پرکاربرد است.

    • faraji گفته:

      بله سرفیس پرو همانند تمامی کامپیوترهای ویندوزی میتواند برای برنامه نویسی مناسب باشد. سرفیس امکان اجرای ویژوال استودیو و دیگر نرم افزار های مشابه آن را دارد

  5. رضازاده گفته:

    با سلام.
    مشکل دستگاه من که 7 ماه پیش خریدم و الان متوجه شدم که در حالت خاموشی روزی 8 درصد شارژ کم میکند اما هنگام کار، شارژدهی خوبی دارد. لطفا راهنمایی کنید.

  6. m_m_a گفته:

    ببخشید . سرفیس پرو 2017 _i5_ram8_128g میتونه واسه انجام بازی هایی مثل پی ای اس 2019 و فورزا هوریزان 4ورد ددمشن 2 مناسب باشه؟البته نه مثل کنسول بازی بلکه روزی یه ساعت و رو پایین ترین کیفیت

    • faraji گفته:

      به دلیل عدم پشتیبانی از گرافیک اختصاصی سرفیس ها برای انجام بازی های حرفه ای مناسب نیستند. مایکروسافت در حقیقت سرفیس بوک های نسخه پرفورمنس و کنسول ایکس باکس را به عنوان راه حل جایگزین برای گیمرها آماده عرضه کرده است.

  7. جواداقا گفته:

    سلام. من تازه سرفیس پرو 2017 با رم 4 و حافظه 128 و پردازنده i5 رو تهیه کردم. یک سوال دارم که با توجه به حرفهایی که شنیدم نگرانم کرده.
    از روز اول روشن کردن سیستم سمت راست گوشه پایین اخطاری نوشته با این عنوان:
    Activate Windows go to activate windows

    سوالم اینه: دلیل این اخطار چیه؟ مگه سرفیس پرو 2017 لایسنس دائمی نداره؟
    به من گفتن ممکنه ویندوز سیستمت اصلی نباشه. همچین چیزی ممکنه؟
    الان باید چیکار کنم؟
    چطوری بفهمم ویندوزم اصلیه و از لایسنس اون استفاده کنم و ویندوز رو به روز کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید