امنیت محصولات مایکروسافت بالا است؛ اما کاربران مواظب حملات فیشینگ در سرفیس ها باشند

حملات فیشینگ در سرفیس

بررسی‌های تحلیلی حاکی از آن است که سرویس‌های نرم افزاری و محصولات سخت افزاری مایکروسافت بیشترین قربانیان حملات سایبری بوده‌اند و از این بابت به کاربران هشدار داده‌اند که مواظب فیشینگ در سرفیس ها باشند.

بر اساس این بررسی‌های تحلیلی، فیشینگ در سرفیس ها و دیگر محصولات و کامپیوترهای مبتنی بر سیستم عامل ویندوز 10 به کاهش سطح امنیتی این دستگاه‌ها مربوط نیست؛ با این حال بسیاری از هکرها به منظور جذب قربانیان بیشتر، کاربران این محصولات و دستگاه‌های الکترونیکی را هدف قرار می‌دهند.

موسسه Vade در بررسی‌های امنیتی خود با استفاده از تکنیک‌های مبتنی بر هوش مصنوعی میزان حملات سایبری در دستگاه‌های مختلف را مورد بررسی قرار داده‌اند که طی آن‌ها مشخص شده است که روزانه نزدیک به 222 حمله فیشینگ در برابر کامپیوترهای مبتنی بر سیستم عامل ویندوز و از جمله آن‌ها سرفیس ها ایجاد می‌شود.

این موسسه اعلام کرده که افزایش تمایل هکرها برای طرح ریزی حملات فیشینگ در دستگاه‌های سرفیس نسبت به سال گذشته 15.5 درصد افزایش داشته است و در مجموع میزان حملات فیشینگ در تمامی دستگاه‌های هوشمند متصل به اینترنت تا 175.8 درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است. مایکروسافت اعلام کرده که این حملات فیشینگ ممکن است باعث شود تا کاربران با مشکلات زیادی مواجه شوند و در صورت بروز یک اشتباه کوچک اطلاعات شخصی خود را به هکرها ارائه دهند.

با این حال موسسه یاد شده تأکید کرده که سیستم عامل ویندوز 10 از امنیت بسیار خوبی برخوردار بوده و مشکلات یاد شده صرفاً به افزایش سطح جامعه کاربری آن مربوط است. بر اساس این اطلاعات، هکرها تمایل بیشتری برای برنامه ریزی یک حمله سایبری در سیستم عامل ویندوز نسبت به دستگاه‌های دسکتاپ دیگر مبتنی بر سیستم عامل مک او اس و توزیع‌های لینوکسی دارند. به همین دلیل به کاربران توصیه می‌شود تا مراقب حملات فیشینگ در سرفیس ها باشند تا قربانی دام هکرها نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید