توسعه پلتفرم ویندوز یونیورسال ممکن است متوقف شود

توسعه پلتفرم ویندوز یونیورسال ممکن است در آینده نزدیک متوقف شود

بررسی‌ها و گزارش‌های آماری منتشر شده از طرف شرکت‌های تحلیلی حاکی از آن است که کمپانی مایکروسافت احتمالاً در آینده نزدیک توسعه و عرضه پلتفرم ویندوز یونیورسال را متوقف کند.

بسیاری از این گزارش‌ها که توسط سازمان‌های تحلیلی نظیر Barclays انجام شده است حاکی از آن است که بسیاری از توسعه دهندگان پس از گذشت 4 سال از زمان عرضه نسخه نهایی ویندوز 10 هنوز تمایلی برای عرضه اپلیکیشن‌های خود در این پلتفرم ندارند و به همین دلیل کاربران نمی‌توانند اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را از طریق آن دانلود و روی کامپیوترهای شخصی خود نصب کنند.

در این بررسی‌ها آمده است که شرکت مایکروسافت از زمان عرضه ویندوز 8 به همراه اپلیکیشن‌های مبتنی بر پلتفرم ویندوز یونیورسال با مشکلات بسیاری برای عادت دادن کاربران به استفاده از اپلیکیشن‌های این مجموعه مواجه بوده است و حالا این کمپانی حتی پس از گذشت چند سال از زمان عرضه ویندوز 10 همچنان با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند.

مایکروسافت تا پیش از این با عرضه دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز RT و پس از آن با توسعه نسخه اس ویندوز 10 تلاش کرده بود تا کاربران را از نصب اپلیکیشن‌های خارج از مایکروسافت استور منصرف کند و به سمت استفاده از نرم افزارهای پلتفرم جدید خود تشویق کند. با این حال  این اپلیکیشن‌ها همچنان از طریق منابع دیگر خدمات خود را به کاربران ارائه می‌دهند.

شرکت مایکروسافت در نهایت به همین خاطر ممکن است در آینده فرایند توسعه و عرضه پلتفرم ویندوز یونیورسال را متوقف کند و حتی عرضه نسخه لایت ویندوز 10 را به تعویق بی اندازد. گفتنی است که بسیاری از تحلیلگران در حال حاضر بر این باور هستند که شرکت مایکروسافت در آینده نزدیک با توجه به دلایل یاد شده توسعه و عرضه اپلیکیشن‌های خاص درون مایکروسافت استور را متوقف خواهد کرد که یک شکست تجاری بزرگ برای مایکروسافت به حساب میاید.

دیدگاهتان را بنویسید