امکان پشتیبانی از قلم سرفیس به پاور پوینت میاید

امکان پشتیبانی از قلم سرفیس به پاور پوینت میاید

 

شرکت مایکروسافت تصمیم دارد تا در نسخه جدید نرم افزار پاور پویت امکان پشتیبانی از سیستم تشخیص فرمول‌ها را به کاربران سرفیس ها ارائه دهد. بر این اساس بخش Microsoft INK در آینده نزدیک مجهز به یک سیستم ویژه می‌شود که از آن طریق کاربران سرفیس ها می‌توانند فرمول‌ها را در پاورپوینت نوشته و آن‌ها را در پاورپوینت به صورت سریع انتقال دهند.

رابط کاربری این سرویس کاملاً یکپارچه بوده و کاربران تنها کافی است با فعال سازی مایکروسافت اینک در ویندوز 10 فرمول‌ها را با قلم استایلوس سرفیس پن نوشته و آن‌ها را در پاورپوینت به صورت تایپ شده و دیجیتالی دریافت کنند. بر این اساس مشخص شده است که مایکروسافت تصمیم دارد تا علاوه بر آپدیت بسته نرم افزاری آفیس، سیستم عامل ویندوز 10 را نیز آپدیت کند.

مایکروسافت اینک یکی از بخش های های نرم افزاری ویندوز 10 به حساب میاید و به همین دلیل برای پشتیبانی از سیستم انتقال فرمول‌ها به پاورپوینت باید سیستم عامل ویندوز 10 نیز آپدیت شود و دستخوش تغییرات قابل توجهی شود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده مایکروسافت احتمالاً در آینده سعی دارد تا این قابلیت را به دیگر اپلیکیشن‌های بسته نرم افزاری مایکروسافت آفیس نیز انتقال دهد تا از آن طریق کاربران امکان دسترسی به تایپ فرمول‌ها با استفاده از قلم سرفیس در نرم افزارهای دیگر نظیر ورد و اکسل را نیز داشته باشند. با این حال مشخص شده است که مایکروسافت در قدم اول تصمیم دارد تا پاورپوینت را مجهز به این قابلیت کند و فعلاً برنامه‌ای برای ارائه این قابلیت در نرم افزارهای دیگر بسته نرم افزاری آفیس وجود ندارد.

گفتنی است که کاربران در صورتی امکان استفاده از این قابلیت را دارند که از نسخه‌های قانونی آفیس استفاده کنند و نسخه‌های کرکی این بسته نرم افزاری امکان دریافت آپدیت‌های جدید را ممکن است نداشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید