استند سرفیس امکان شخصی سازی خواهد داشت

مایکروسافت شخصی سازی استند سرفیس را ارائه می‌دهد

مایکروسافت در آینده تصمیم دارد تا در توسعه محصولات جدید خود امکان شخصی سازی استند سرفیس و کیبورد را به کاربران ارائه دهد. این ایده مربوط به قابلیت جدیدی است که در یکی از پتنت های به ثبت رسیده مایکروسافت در سال ۲۰۱۹ تائید شده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از شرکت مایکروسافت، یک استند ماشین برای محصولات سرفیس در نظر گرفته شده که از آن طریق کاربران می‌توانند استند سرفیس را به صورت ویژه شخصی سازی کنند یا مدل‌های مشابه با ظاهرهای متفاوت را برای این محصول خریداری کنند. در این پتنت همچنین به استفاده از کیبوردهای ماژولار نیز اشاره شده که دقیقاً با همین مکانیسم در دستگاه‌هایی نظیر سرفیس پرو و سرفیس بوک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در این پتنت همچنین مشخص شده که استندهای ماژولار با قابلیت شخصی سازی، صرفاً برای تعویض ظاهر دستگاه نیست بلکه مایکروسافت بهینه‌سازی و افزایش قدرت آنتن دهی سیستم ارتباطی وای فای و LTE و همچنین نسل پنجم سیستم‌های ارتباط همراه را نیز آماده عرضه به کاربران می‌کند.

بر اساس گزارش وب‌سایت Windows Latest شرکت مایکروسافت این پتنت را در ماه مه سال ۲۰۱۹ میلادی به ثبت رسانده و تصمیم داشته تا آن را در سال ۲۰۲۰ میلادی مورد استفاده در سری جدید کامپیوترهای سرفیس قرار دهد، با این حال محدودیت‌های ایجاد شده در سال ۲۰۲۰ باعث شد تا شرکت مایکروسافت عرضه آن را سال‌های آینده موکول کند.

با توجه به این موضوع احتمالاً شرکت مایکروسافت در توسعه و عرضه سرفیس پرو ۸ که تا پایان ماه ژانویه ۲۰۲۱ آماده عرضه می‌شود این قابلیت را معرفی خواهد کرد. در صورت حقیقت داشتن این موضوع استند سرفیس پرو ۸ می‌تواند به صورت ماژولار تغییر کرده و علاوه بر تغییر ظاهری و بر اساس سلیقه کاربر، امکان بهینه‌سازی و استفاده از سیستم‌های ارتباطی را به صورت آپشنال برای کاربران ارائه دهد.

شایعات حاکی از آن است که شرکت مایکروسافت تا پیش از پایان یافتن ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی از محصول جدید خانواده سرفیس، پرو ۸ و سرفیس لپ تاپ ۴ رونمایی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید